- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

«سرعت» علت وقوع ۲۸ درصد از تصادف تهرانی‌ها

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به بررسی وضعیت تصادفات تهرانی ها در دی و بهمن سال جاری پرداخت و تصریح کرد: به طور کلی تاخیر در رویت، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز از عوامل و دلایل بروز تصادفات است.

وی با بیان اینکه سرعت می‌تواند به شکل‌های مختلف در تصادفات تاثیر گذاشته و علت تصادف باشد تصریح کرد: می‌توان به زمانی که سرعت وسیله نقلیه بالاست و تاخیر رویت خطر توسط راننده را داریم اشاره کرد چراکه راننده چون سرعتش بالاتر از سرعت مجاز و مشخص در معبر است، خطر را دیر می بیند و موجب تصادف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تاخیر در رویت، عدم توجه به جلو ، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از عوامل و دلایل تصادفات است.

وی گفت: ۲۸ درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته_ دی و بهمن_ به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه رخ داده است ؛ بطور ساده تر اینکه حدود ۲۸ درصد از تصادفات به طور مستقیم با سرعت های رانندگان ارتباط داشته است.

سرهنگ رازقی گفت: در مسیرهای شمال به جنوبی به خاطر شیبی که شهر تهران دارد ، رانندگان باید مدیریت سرعت را در دست بگیرند که حادثه ای بخاطر افزایش سرعت به وقوع نپیوندد.