سریعترین تراکتور دنیا +فیلم
کد خبر: ۲۲۶۵۰ | تاریخ انتشار : ۱۶-۱۲-۱۴۰۱ - ۸:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سال ۲۰۱۹ یک سال پر از هیجان برای سازنده لوازم و تجهیزات سنگین JCB بشمار می‌رفت که نه تنها یک بلکه دو رکورد جهانی جدید را به ثبت رسانید.

به گزارش ماشین نیوز ؛ آنها در آن سال دو بار رکورد شکستند اما دیگر به سراغ افزایش سرعت سریعترین تراکتور دنیا نرفتند! تراکتوری که سرعتش روی کیلومتر شمار با خودروهای سواری مختلفی مثل دنا و پرشیا برابری می کند!

ابتدا در ماه ژوئن ۲۰۱۹ تراکتور اصلاح شده Fastrac به سرعت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت رسید و سپس در ماه نوامبر این رکورد توسط همان تیم و با میانگین سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت شکسته شد. بیشترین سرعت آنها نیز ۲۴۸ کیلومتر به ثبت رسیده است. مدلی که پس از آن با گذشت ۵ سال دیگر کسی به دنبال ارتقای آن نرفته!

سریعترین تراکتور دنیا با سرعتی برابر با دنا و پرشیا!

برای خلاصه کردن تمام اصلاحات انجام شده، تیم Autocar یک ویدیو کامل از آن و راندن این تراکتور توسط راننده Autocar تهیه کرده است که با بررسی دقیق از موتور دیزلی ۷.۲ لیتری آن که می‌تواند قدرتی برابر ۱۰۰۰ اسب بخار را تولید کند شروع می‌شود. گشتاور تولیدی آن نیز ۲۵۰۰ نیوتون متر است.

سریعترین تراکتور دنیا با سرعتی برابر با دنا و پرشیا!

برای جلوگیری از جوش آوردن موتور آن نیز در هر بار آزمایش یک تکه یخ ۲۵ کیلوگرمی را در جلوی آن قرار می‌دادند تا این گرمای تولید شده را خنثی کند. همچنین هوای مورد نیاز برای سیستم ترمز توسط ۳ مخزن هوا که در پشت کابین قرار دارد تامین می‌شود و از هیچ کمپرسوری در آن استفاده نشده.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=22650

دیدگاه شما

آخرین اخبار