دادگاه روسیه دارایی‌های فولکس واگن را توقیف کرد
کد خبر: ۲۳۲۷۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

با استناد یک شرکت روسی به قرارداد خود با فولکس واگن، دادگاه این کشور دارایی‌های خودروساز آلمانی را توقیف کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛دادگاهی در روسیه روز دوشنبه تمامی دارایی‌های فولکس واگن در این کشور را مسدود کرد، که آخرین مانع در تلاش‌های یک ساله این خودروساز آلمانی برای پایان دادن به فعالیت در کشور روسیه محسوب می‌شود.

فولکس واگن، همراه با دیگر خودروسازان خارجی، سال گذشته پس از اعمال تحریم‌های بی سابقه کشور‌های غربی علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین، فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند.

این شرکت در تلاش است تا دارایی‌های خود در روسیه را بفروشد، از جمله کارخانه گل سرسبد خود در شهر کالوگا، که ظرفیت تولید ۲۲۵ هزار خودرو در سال را دارد و از مارس ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآمده است.

خودروساز روسی GAZ که قرارداد تولید خودرو‌های فولکس واگن در کارخانه خود را امضا کرده بود، پس از فسخ قرارداد تولید فولکس واگن در ماه آگوست، به عنوان بخشی از شکایتش به دنبال توقف هرگونه فروش خودرو‌های این شرکت بود. در پرونده‌های دادگاه، شرکت GAZ اعلام کرده که تلاش‌های فولکس واگن برای خروج از بازار روسیه منافع این شرکت را به خطر می‌اندازد و به دنبال خسارات ۱۵.۶ میلیارد روبلی معادل ۲۰۱.۳ میلیون دلاری از فولکس واگن به دلیل فسخ قرارداد است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که دادگاه روسیه تا زمانی که مناقشه با شرکت GAZ در جریان است، با مسدود کردن تمام دارایی‌های فولکس واگن در روسیه موافقت کرده که بیشتر به تلاش‌های فولکس واگن برای پایان دادن به فعالیت‌های خود در روسیه ضربه می‌زند.

شعبه روسی فولکس واگن گفت که از این شکایت غافلگیر شده و شراکت آن‌ها بر اساس شرایط توافق شده دوجانبه پایان یافته است. همچنین گفت که فولکس واگن در حال درخواست از مقامات دولتی روسیه برای تأیید فروش سهام خود در گروه فولکس واگن روسیه، از جمله کارخانه‌ای در کالوگا با بیش از ۴ هزار کارمند به یک سرمایه گذار قابل اعتماد روسی است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=23270

دیدگاه شما

آخرین اخبار