افت ارزش سهام خودروسازی رنو با تحریم روسیه
کد خبر: ۲۳۳۷ | تاریخ انتشار : ۰۹-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ارزش سهام بانک فرانسوی «سوسیته جنرال» و همچنین خودروسازی «رنو»، امروز به علت تحریم‌های غرب علیه روسیه ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ماشین نیوز ؛ ارزش سهام بانک فرانسوی «سوسیته جنرال» که مالکیت بانک روسی «روس بنک» را دارد و همچنین خودروسازی «رنو» امروز به علت تحریم‌های غرب علیه روسیه کاهش یافت.

ارزش سهام «سوسیته جنرال» ۶.۵ درصد و ارزش سهام خودروسازی «رنو» که کنترل خودروساز روسی « آوتوواز» را در اختیار دارد، ۶.۴ درصد کاهش یافت.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، امروز، اعلام کرد، نقل و انتقالات بانکی با بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام با هدف جلوگیری از مشارکت شهروندان آمریکایی در هر گونه نقل و انتقالات پولی با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی یا وزارت دارایی روسیه صورت گرفته است.

در عین حال، آمریکا برای فرار کردن از تبعات تحریم‌ها برای خود و هم پیمانانش، مجوز کلی برای برخی از مبادلات مرتبط با انرژی با روسیه مجوز صادر خواهد کرد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2337

دیدگاه شما

آخرین اخبار