سایپا ۳۹ هزار دستگاه خودرو را تحویل داد
کد خبر: ۲۳۵۴ | تاریخ انتشار : ۱۰-۱۲-۱۴۰۰ - ۹:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید مدیریتی، تکمیل خودروهای ناقص و استراتژی‌ تولید اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار داده است

به گزارش ماشین نیوز ؛گروه خودروسازی سایپا در راستای کاهش تعهدات معوق شده و تکمیل کاری محصولاتی که کف پارکینگ این مجموعه قرار گرفته است، برنامه جامعی و عملیاتی تدوین کرده است، از اینرو از ۲۳ دی ماه تاکنون ۵۰ هزار دستگاه خودرو فاکتور و ۳۹ هزار دستگاه خودرو دیگر تحویل مشتریان شده است که در مقایسه با میانگین ۱۰ ماه گذشته این میزان در ماه جاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

از آنجا که یکی از موضوعاتی که وزیر صمت از مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا خواسته تجاری سازی خودروهای ناقص است، این مجموعه در راستای جلوگیری از جایگزین شدن مجدد خودرو های ناقص به موجودی کف پارکینگ که علاوه بر غیر اقتصادی بودن، باعث افت کیفیت نیز می شود،  افزایش عبور مستقیم را در دستورکار خود قرار داده که طی این مدت شاهد بهبود صددرصد در تجاری سازی خودروها هستیم.

باید یادآور شد که اولویت دهی به تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و خالی کردن پارکینگ‌ها در ماه‌های پایانی سال ضمن اینکه تعهد خودروسازان به نهادهای نظارتی بوده است، اقدامی متعارف برای کاهش هزینه های مرتبط سال و پاسخ به تقاضای بیشتر مشتریان برای خودرو در ایام تعطیلات نوروز است.

با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن بحران جهانی کمبود تراشه،  صنعت خودرو دنیا دچار چالش  جدی شد، به نحوی که تولید جهانی  خودرو طی دو سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است. از اینرو عدم تحویل ACU توسط تولیدکننده داخلی و عدم پیگیری مجدد از آنها و همچنین ایجاد مانع جهت ارتباط مستقیم شرکت تیبا تریدینگ با تأمین کنندگان خارجی سبب شد که تولید خودرو در سایپا با مشکلاتی مواجه شود.

در این میان گروه خودروسازی سایپا در راستای آرامش بخشی به بازار خودرو و تامین رضایت مشتریان قصد دارد با پیگیری تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک، افزایش تولید خودرو را دنبال کند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در راستای هدف گذاری تولید اقتصادی در مجموعه سایپا، تولید محصول تیبا و ساینا با در نظر گرفتن حدود روزانه ۲۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده که با توجه به زیان حدود ۷۵ میلیون تومانی این محصولات از تحمیل ۵۳۰ میلیارد تومان زیان جلوگیری کرده است؛ البته این میزان کاهش با در نظر گرفتن پوشش تعهدات به مشتریان است.

پیگیری تولید اقتصادی، در لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری، است. در این مسیر تمرکز بر تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و تحویل آن به مشتریان به عنوان اولین و مهمترین راهکار تحقق این استراتژی است.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2354

دیدگاه شما

آخرین اخبار