- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

برای سفر نیازی به ثبت پلاک خودرو نیست

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛فقط ۱۸ روز تا نوروز سال ۱۴۰۱ باقی مانده است، اگر چه هنوز شرایط کرونایی بر کشور حاکم بوده و هر روز تعدادی از هموطنان به این بیماری مبتلا شده و تعداد محدودی نیز جان می سپارند اما با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا برنامه سفرهای نوروزی مثل سال گذشته دارای محدودیت نبوده و تردد به شهرهای قرمز کرونایی هم در صورت تزریق واکسن کرونا منعی ندارد.

 سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص چگونگی سفرهای نوروزی اظهار داشت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند.

 جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس همین مصوبه افرادی‌که سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشند با محدودیت تردد مواجه هستند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا باید پلاک خودروی شخصی برای سفر نوروزی در سامانه ای ثبت شود یانه؛ گفت: افرادی که دوزهای واکسن‌ کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند، نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه ای ثبت کنند.

 سردار حسینی خاطرنشان کرد: دوربین‌های هوشمند جاده ای شماره پلاک خودروها را ثبت کرده و اگر مالک خودرو ۳ دوز واکسن را تزریق نکرده باشد تردد و سفرش غیر مجاز تلقی شده و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

 

منبع: فارس