کمبود شدید لاستیک در بازار خراسان شمالی
کد خبر: ۲۳۹۴۶ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون توسعه تجارت و بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان شمالی از کمبود شدید لاستیک خودرو در بازار این استان خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهرداد داودزاده  با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود لاستیک در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی لاستیک در کشور درخواست افزایش ۷۰ درصدی قیمت این محصول را داده بودند که با این درخواست مخالفت شد و همین امر سبب شد تا آن ها میزان تولید خود را کاهش دهند.

وی گفت: این کاهش تولید سبب شد تا استان هایی که در آن ها واحدهای تولیدی لاستیک فعال بود از خروج لاستیک به سایر استان ها همچون خراسان شمالی خودداری کنند که این امر سبب شده تا با کمبود شدید لاستیک مواجه شویم.

داودزاده افزود: از سوی دیگر اختلاف قیمت میان لاستیک های تعاونی و لاستیک بازار آزاد نیز تا ۱۰۰ درصد است و این امر نیز مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شده تا به عنوان مثال اگر در گذشته ۱۰۰ حلقه لاستیک تعاونی به نمایندگی ها برای توزیع داده می شد الان به ۱۰ حلقه برسد.

داودزاده بیان کرد: در استان ۱۵ نمایندگی توزیع لاستیک وجود دارد که به آن ها اعلام شده توزیع لاستیک را مدیریت کنند و با نظارت هایی که انجام می دهند لاستیک ها را در اختیار افرادی قرار دهند که نیاز واقعی دارند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا مقادیری لاستیک را از محل لاستیک های احتکاری کشف شده وارد استان کنیم و تا حدودی به نیاز استان پاسخ دهیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=23946

دیدگاه شما

آخرین اخبار