- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

سرمایه گذاری فورد برای ورود به بازار خودرو‌های برقی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛فورد قصد دارد ۵۰ میلیارد دلار برای تولید خودرو‌های برقی بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ هزینه کند همچنین خودرو‌های برقی این شرکت اکنون از طریق “Ford Model e” عرضه خواهند شد.

 فورد روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال ایجاد مشاغل جداگانه برای عرضه خودرو‌های معمولی و الکتریکی خود است، همچنین شرکت فورد سرعت ساخت خودرو‌های بدون آلایندگی خود را افزایش می‌دهد. بر اساس این طرح، فورد سهام خود را به شدت افزایش داد. این اقدام آخرین اعلامیه توسط یک خودروساز معمولی است.

برنامه سایر شرکت‌های خودروسازی برای ایجاد خودرو‌های برقی

در بحبوحه تغییر به سمت خودرو‌های برقی، مرسدس بنز بخش کامیون‌های خود را واگذار کرد، در حالی که فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد تجارت پورشه خود را در بازار‌های سهام فهرست کند تا راهبرد برقی‌سازی خود را تامین کند. رنو گفته که در پاییز ساختار جدیدی رادر ارتباط با بخش خودرو‌های برقی این شرکت ارائه خواهد کرد.

رقیب بزرگ فورد در آمریکا، یعنی جنرال موتورز نیز سرمایه گذاری‌های جدید و گسترده‌ای را در مدل‌های برقی اعلام کرده، اما تاکنون از برنامه خود رونمایی نکرده است. چشم انداز شرکت‌ها این است که مزایای هر دو واحد را به دست آورند، اما یک تحلیلگر حوزه فناوری گفت: “دانستن اینکه چه زمانی باید این بخش‌ها را ترکیب کرد و چه زمانی آن‌ها را جدا نگه داشت، مهم خواهد بود. ”

در این ارتباط فورد برخی از اهداف عملیاتی و مالی خود را افزایش داد. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ دو میلیون خودروی برقی تولید کند که حدود یک سوم حجم جهانی است و تا سال ۲۰۳۰ به نصف خواهد رسید. در ماه فوریه، فورد اعلام کرد که خودرو‌های برقی حداقل ۴۰ درصد از ترکیب محصول این شرکت را تا سال ۲۰۳۰ تشکیل خواهند داد. سهام فورد در معاملات بعد از ظهر ۸.۳ درصد جهش کرد و به ۱۸.۰۹ دلار رسید.