بنزین برای رانندگان آمریکایی گران شد
کد خبر: ۲۵۴۳ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

میانگین قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ به بالای چهار دلار در هر گالن رسیده که نشانه واضحی از تورم انرژی و آسیب دیدن مصرف کنندگان از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ پاتریک دیهان، مدیر تحلیل نفت در شرکت گازبادی گفت: قیمت بنزین در جایگاههای سوخت هفته گذشته ۴۱ سنت افزایش یافت و ۱۰ سنت با رکورد قیمت ۴.۱۰۳ دلار در هر گالن فاصله دارد. سوخت خودرو افزایش سرسام آور قیمت نفت را دنبال کرده که با اجتناب خریداران از دریافت نفت روسیه، بزرگترین رشد هفتگی در تاریخ را به ثبت رساند.

با افزایش قیمتهای بنزین در جایگاههای سوخت سراسر آمریکا، افزایش قیمت بنزین تاثیر قابل توجهی روی مصرف کنندگان آمریکایی خواهد داشت که پیش از این هم نگران تورم بودند. طبق برآورد شرکت اینفلیشن اینساینتس، افزایش هزینه های سوخت می تواند ۱.۳ تا ۱.۵ درصد را به نرخ تورم سالانه اضافه کند.

دیهان در بیانیه ای اعلام کرد با ادامه جنگ روسیه و اوکراین و نزدیک شدن به فصلی که معمولا قیمت بنزین افزایش پیدا می کند، آمریکایی ها باید آماده پرداختن قیمت بالاتری برای سوخت شوند. قیمت خرده فروشی بنزین احتمالا در روزهای آینده رکورد جدیدی خواهد زد و می تواند تا روز یادبود به ۴.۲۵ دلار در هر گالن صعود کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا روز گذشته در توییتی نوشته بود: متنفرم که این را بگویم اما ما به افزایش فوری تولید نفت و گاز نیاز داریم. جنگ در اوکراین عرضه سوخت را محدود کرده و قیمتهای بنزین را بالا برده است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2543

دیدگاه شما

آخرین اخبار