- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

مرگ ۱۶۰ نفر در حوادث رانندگی مازندران

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: بر‌اساس آمارها، ۱۲۴ نفر از تلفات تصادفات ۳ ماهه نخست امسال مردان و ما بقی زنان بوده اند.

وی درباره شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی افزود: به ترتیب ساری با ۲۵ نفر، بابل و آمل هر کدام با ۲۰ فوتی و شهرستان نور با یک فوتی بیشترین گزارش اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: از ۱۶۰ کشته تصادفات سه ماهه، ۱۰۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی جان باختند و ۵۱ نفر فوتی در حوادث درون شهری،  با افزایش ۳۹درصدی تصادف گزارش شد.

عباسی گفت: ۳ هزار ۶۱۰ نفر در ۳ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند؛ این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

وی افزود‌: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم و کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.