سهم موتورسواران و عابران پیاده در تصادفات
کد خبر: ۳۰۸ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: ۷۸ درصد از جان‌باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است که ۳۶ درصداز این فوتی ها به موتورسیکلت سواران و ۴۲ درصد به عابرین پیاده تعلق دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور در تشریح این خبر گفت: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماه سال جاری، ۷۸ درصد از جان‌باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده است که ۳۶ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۴۲ درصد از جان باختگان به عابرین پیاده تعلق دارد.

وی افزود: کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده و بیشترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به ۵ استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور پیرامون علل جان باختگان موتورسواران در تصادفات اظهار داشت: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران در اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

وی گفت: نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است، و از عموم هموطنان خانواده‌ها و افرادی که از موتور سیکلت استفاده می‌کنند تقاضا می‌کنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.

سرهنگ سلیمی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری و تردد در زمان‌هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لرزنده هستند، برشمرد وی گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و تونل‌های شهری و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری در ادامه بیان داشت: ۸۵ درصد جان باختگان موتورسیکلت افراد مذکور هستند و ۱۵ درصد باقیمانده شامل ترک نشین هستند. همچنین گروه سنی جان باختگان را بین ۱۴ تا ۴۴ سال تشکیل می‌دهد.

سرهنگ سلیمی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران می‌شود را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است. ولیکن در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۵ الی ۷ نفر هم قرار می‌گیرد که متأسفانه در همین سال جاری دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با ۵ نفر سرنشین بودیم، که در حادثه اول هر پنج نفره که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند، و در حادثه دوم نیز ۳ نفر فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند.

وی در پایان گفت: از رانندگان انتظار داریم، در مناطق مسکونی برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده، و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=308

دیدگاه شما

آخرین اخبار