- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تحویل تمامی کارت‌های هوشمند سوخت المثنی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛کرامت ویس کرمی گفت: صدور کارت هوشمند سوخت المثنی، در دو بخش خودرو‌های عمومی و شخصی صورت می‌گیرد که در مورد کارت خودرو‌های عمومی بنزینی و دیزلی، چه مسافری و چه باری که ذخیره سوخت یک ماهه دارند، مشکلی وجود نداشته و کارت‌هایشان را به موقع تولید کرده و تحویل داده ایم؛ اما در حوزه کارت‌های هوشمند خودرو‌های شخصی، تاخیر در صدور کارت‌ها را به علت مشکلات پیش آمده برای سامانه هوشمند سوخت داشتیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، امکان انتقال باقی مانده سوختی که در کارت‌های از دست رفته وجود داشته و باید به کارت جدید منتقل می‌شده، از بین رفت؛ اما حالا این مشکل برطرف شده و میزان تراکنش‌های سوخت گیری همه جایگاه‌ها در تمام کشور، در بخش ستادی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قابل دسترسی است و میزان ذخیره‌ای که خودرو‌های شخصی از قبل داشتند، قابلیت انتقال به کارت جدید را دارد.

ویس کرمی می‌گوید: کارت افرادی که چند ماه است تقاضای کارت المثنی داده‌اند، تا پایان سال تحویل می‌شود و صدور کارت‌های هوشمند سوخت المثنی، به حالت عادی خود برگشته است.

میزان ذخیره بنزین در کارت وسایل نقلیه شخصی، چه سواری و چه موتورسیکلت، ۹ ماه است؛ یعنی یک خودروی سواری  ۵۴۰ لیتر و یک موتور سیکلت ۲۲۵ لیتر بنزین را می‌تواند ذخیره داشته باشد.

چهارم آبان امسال، با حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توزیع بنزین و گازوئیل حدود یک هفته با اختلال همراه شد و سپس به حالت عادی برگشت؛ اما برخی از ارتباطات میان دستگاه‌های اجرایی از جمله پست و پلیس + ۱۰ با این سامانه، به علت ملاحظات امنیتی هنوز دارای اختلالاتی است. به طور مثال، مدیرکل پست استان تهران گفته است: قبل از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، دفاتر پستی امکان ارائه بارکد پستی کارت‌های سوخت به متقاضیان را داشتند که این کار، اکنون فقط در دفاتر پلیس + ۱۰ قابل انجام است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران