- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

خودرو‌های بدون معاینه بیشتر حق بیمه می‌پردازند

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛خوشکلام خسرو شاهی گفت: هم اکنون قانون بیمه شخص ثالث اصلاح شده است. دو بخش تصویب شد هر سال تا ۷۰ درصد برای کسانی که مسبب حادثه نباشند تخفیفاتی در نظر گرفته ایم. در ارتباط با ابزار‌های بازدارنده داشتن نمره منفی حداکثر تا ۳۰ درصد حق بیمه را افزایش می‌دهد  و اگر کسی باعث تخلف حادثه ساز شود بیمه ۵ تا ۷ درصد خسارت اتفاق افتاده را دریافت کنند.

به گفته قائم مقام رئیس کل  بیمه مرکزی ما نسبت به سال ۸۸ به اعضای هر۱۰ هزار وسیله نقلیه حدود ۱۱ فوتی داشتیم، ولی اکنون این عدد به ۵ فوتی رسیده است.

اسلام پناه گفت: آئین نامه راه و ساختار‌مند شدن جاد‌ها یک الزام آور است می‌بایست طراحی مهندسی و آن به طور کلی انجام شود سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک سازمان حاکمیتی درباره مباحث خودرو و راه است به طوری که آن را حق الناس مردم می‌داند بحث اینکه خودروسازی خودرویی را با کیفیت تولید می‌کند با خود شرکت خودرو ساز است، ولی اگر خودرو سازان در بحث نظارت  حقوق ایمنی را رعایت  نکنند حتما اعمال‌های شدیدی نظارتی را برایشان اعمال می‌کنیم.

به گفته رئیس سازمان استاندارد رویکرد ما این است که استاندارد‌های اجباری را برای خودرو سازان اعمال خواهیم کرد ​ بی کیفیتی خودرو و برخی از کالا‌های شبیه خودرو موضوعی است که ما هم به آن واکنش نشان دادیم، چون ما وکیل مردم هستیم و حق الناس برآورده و رعایت نشده است