- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

مسیریابی EV اپل به فورد رسید

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛دارندگان Ford Mustang Mach-E ظاهراً به زودی گزینه دیگری برای برنامه ریزی مسیر خواهند داشت: مسیریابی EV اپل که مدت‌ها در انتظار آن بود. اپل این ویژگی را در WWDC ۲۰۲۰ اعلام کرد و گفت که به خودرو‌های BMW و فورد با iOS ۱۴ همراه خواهند بود. طبق سایت Apple Maps، این ویژگی سطح شارژ، ارتفاع و توقف شارژ سازگار در طول مسیر شما را ارزیابی می‌کند.

 صفحه‌ای که در وب سایت فورد منتشر شده است می‌گوید که دارندگان Mach-E با خودروی مدل ۲۰۲۲ یا نسخه‌های خاصی از مدل ۲۱ می‌توانند هنگام استفاده از CarPlay به برنامه مسیریابی دسترسی داشته باشند پس از اینکه آن‌ها آن را فعال کردند، فورد می‌گوید صفحه نمایش میزان باتری ماشین را هنگام رسیدن به مقصد نشان می‌دهد.

این امکان وجود دارد که Mach-E بتواند اولین وسیله نقلیه‌ای باشد که این ویژگی را دریافت می‌کند، این به این معنی است که بین معرفی و عرضه، انتظار زیادی وجود دارد. با جست و جوی اینترنت، نتوانستم گزارش‌های محکمی مبنی بر اینکه این ویژگی راه خود را به هر مدل BMW راه یافته است بیابم.

مسیریابی EV نقشه‌های اپل

به نظر می‌رسد دارندگان i۳ کاملاً مطمئن بودند که آن را دریافت نمی‌کنند و خریداران i۴ کاملاً مطمئن به نظر می‌رسیدند که می‌توانند آن را دریافت کنند. اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداد و مقاله پشتیبانی آن برای این ویژگی به سادگی می‌گوید که به یک “خودروی سازگار” نیاز دارد.

ما نتوانستیم لیستی از اپل پیدا کنیم که ماشین‌هایی با آن سازگار هستند را منتشر کند. با توجه به برخی از پاسخ‌های پرسش‌های متداول فورد در مورد این ویژگی، به نظر می‌رسد که خودروسازان برای مکالمه تلفنی با یکدیگر نیاز به کار دارند، که می‌تواند توضیح دهد که چرا عرضه این ویژگی طولانی شد. Apple Maps برای مدتی این قابلیت را دارد که ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های الکتریکی را جستجو کند، ایستگاه‌های نزدیک شما را بالا بیاورد و به شما اجازه دهد تا به سمت آن‌ها حرکت کنید. این ویژگی برای پر کردن سریع خوب است.