- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

«خودرو» در صدر گروه‌های بورسی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۴۶ هزار و ۶۸۲ واحدی را تجربه کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز، گروه خودرو با ۵۳ هزار و ۵۱۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۶۷۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۵ هزار و ۳۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۲۳ هزار و ۸۲۹ معامله به ارزش یک هزار و ۴۶۰۵۸۳ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۱۶ هزار و ۶۵۹ معامله به ارزش یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ایران خودرو با ۹۰ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۶ واحد، شرکت پدیده شیمی قرن با ۴۳ واحد، گروه صنعتی بوتان با ۳۴ واحد و شرکت تایدواتر خاورمیانه با ۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۹۳۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۹۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۰۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۹۷ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۱۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.