- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

ساخت بزرگترین مرکز معاینه فنی در تهران

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛حسین مقدم با تأکید بر عدم افزایش تعرفه معاینه فنی با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم و ایجاد شکاف بین درآمدها و هزینه‌ها، گفت: با توجه به این موضوع بخش خصوصی تمایلی برای احداث مراکز معاینه فنی ندارد و به دلیل گرانی زمین در تهران، سرمایه‌گذاران نسبت به ورود به این بخش اقدام نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه اضافه کرد: قیمت زمین در برخی نقاط شهر از ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرده که شاید در برخی شهرستان‌ها هزینه زمین یک صدم تهران باشد و این موضوع در حالی‌ست که تعرفه معاینه فنی در تمام شهرستان‌ها یکسان است و به همین دلیل اگر کسی به دنبال احداث مرکز باشد به حواشی شهر مراجعه می‌کند.

مقدم با بیان اینکه فیزیک مراکز معاینه فنی تهران منحصر به فرد است و متراژ برخی مراکز به ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد، تأکید کرد: با این شرایط بخش خصوصی توان این را ندارد که سرمایه گذاری کرده و مبلغ ناچیز معاینه فنی را دریافت کند.

وی درباره چگونگی ورود بخش خصوصی برای ساخت مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در شهرداری تهران به همه متقاضیان بخش خصوصی در صورت داشتن مدارک، امکانات و شرایط لازم مجوز انجام معاینه فنی می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه بهره‌برداری سه مرکز بزرگ شهر تهران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: مرکز آبشناسان، الغدیر و سراج جزء پرمراجعه‌کننده ترین مراکز تهران هستند که توسط بخش خصوصی خدمات ارائه می‌دهند.

مقدم از ساخت بزرگترین مرکز معاینه فنی با مشارکت شهرداری تهران خبر داد و افزود: زمینی در منطقه ۴ به صورت BOLT به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این مرکز با عنوان آسمان آبی شهر تهران برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق شرق و شمال شرق تهران احداث خواهد شد؛ مطالعات این طرح انجام شده و فراخوان آن در سال آینده منتشر خواهد شد.

بنا براعلام سایت شهر، وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعرفه معاینه فنی افزایش نیافته است در حال حاضر زمان خوبی برای انتشار فراخوان نیست و تمایلی از سوی بخش خصوصی برای مشارکت وجود نخواهد داشت.