- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

دیگر نگران پنچری لاستیک دوچرخه نباشید

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛برای نخستین بار از فیبر کربن برای تولید درزگیر با عملکردی بهتر برای پنچرگیری سریع لاستیک‌های دوچرخه های بدون تیوب، استفاده شده است.

این محصول که با نام Silca Ultimate Tubeless Sealant شناخته می شود، نتیجه همکاری بین یک شرکت سازنده ابزار دوچرخه سواری موسوم به Silca و شرکتی آمریکایی به نام بازیافت فیبر کربن است.

شرکت یادشده محصولات فیبر کربن آسیب دیده و دور ریخته شده – مانند قاب دوچرخه، قطعات ماشین مسابقه، چرخ دوچرخه و اجزای هواپیما – را آسیاب می کند و پس از آن الیاف واقعی را از رزین جدا می کند، سپس از یک فرآیند خاص برای از بین بردن آن الیاف و تولید درزگیر استفاده می کند.

این درزگیر از یک حامل لاتکس مایع و طبیعی تشکیل شده که الیاف کربن خرد شده به آن اضافه می شود. همانطور که چرخ دوچرخه می چرخد، مایع مذکور کف می کند و الیاف را در حباب ها معلق و پراکنده می کند. هنگامی که پنچری رخ می دهد، فشار هوای داخل تایر مقدار کمی از ماده درزگیر را از سوراخ خارج می کند. همانطور که درزگیر بیرون می زند، الیاف موجود در آن در داخل سوراخ به هم چسبیده و آن را به یک سد در برابر پنچری مبدل می کند. لاتکس در تماس با هوا به سرعت خشک می شود و در نتیجه یک مهر و موم دائمی و غیرقابل نفوذ ایجاد می کند.

از آنجایی که الیاف موجود در درزگیر این محصول به طور غیرعادی بلند و سفت هستند – از ۶ تا ۱۲ میلی متر – بهتر می توانند سوراخ های بزرگتر را ببندند. آزمایش‌ها نشان داده که این محصول می‌تواند سوراخ‌هایی تا عرض ۷.۵ میلی‌متر را ببندد، که ۲۵ درصد بیشتر از توان درزگیرهای معمولی است. انتظار می رود این محصول پنچرگیری بین ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده با قیمت ۱۸ دلار در بسته های ۲۳۷ میلیمتری عرضه شود.