خودروسازان باید با دانشگاه‌ها همکاری کنند
کد خبر: ۳۲۷۷ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان برای رفع مشکلاتشان باید با گروه های تحقیقاتی دانشگاه ها همکاری کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سلمان ابراهیمی نژاد می‌گوید: بخش زیادی از هزینه‌هایی که خودروسازان انجام می‌دهند، در حوزه طراحی و تست است. ارتباط صنایع خودروسازی با دانشگاه‌ها باعث می‌شود در کنار صرفه جویی در هزینه ها، طراحی های خودروسازان به روز شود.

کارشناس صنعت خودرو گفت: هم اکنون نیرو‌های مشغول به کار در صنعت خودروسازی قدیمی هستند و اطلاعات به روز دنیا را ندارند بنابراین خودروسازان  مجبورند هزینه‌های جدایی را برای طراحی و تست انجام دهند.

پیش از این آقای امیرحسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفته بود مراکز دانشگاهی می‌توانند باعث توسعه صنعت خودرو شوند و باید این ارتباط مستمر و پیوسته برقرار باشد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفته  با ارتباط مستمر و پیوسته با جامعه دانشگاهی و مجموعه‌های دانش بنیان می توان به سمت تولید خودرو‌های با کیفیت و به روز رفت و در راستای منویات رهبر انقلاب از توان علمی مراکز دانشگاهی بهره‌مند شد.

ابراهیمی نژاد می گوید در دنیا ارتباطاتی که بین دانشگاه و صنایع خودروسازی انجام می‌شود، با نگاه به ۲۰ سال آینده است ؛ در ایران، خودروسازان این نگاه را دارند که مشکلات جاری را حل کنند که با یک سری پروژه‌های کوچک قابل حل است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3277

دیدگاه شما

آخرین اخبار