بانک اطلاعات رانندگان پرخطر تشکیل شود
کد خبر: ۳۳۱ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی
رئیس کمیته وضعی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

رئیس کمیته وضعی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر در قالب سامانه هوشمند و ارسال پیامک‌های هشدار از اقدمات مؤثر در کاهش این قبیل جرایم است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ علیرضا ساوری در سومین نشست کارگروه وضعی و انتظامی ذیل کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی با محوریت بررسی ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی و راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن، مهمترین علل وضعی مرتبط با تصادفات رانندگی را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: ضعف در مهارت‌های رانندگی، نقص خودرو، ضعف‌های مرتبط با ایمنی خودرو، اختلالات روحی و روانی راننده، رانندگی در شرایط و حالت غیرعادی، وجود مقاطع پر تصادف و دارای خطر جاده‌ای، ضعف فرهنگ عمومی در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ضعف در بازدارندگی مجازات های رانندگان پرخطر، عدم کفایت مکانیزم‌های کنترل و نظارت هوشمند، ضعف در نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده، ترویج انواع روش های رانندگی پرخطر، هیجان طلبی و ماجراجویی در فضای مجازی. از جمله مهمترین علل وضعی مرتبط با تصادفات رانندگی است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ادامه افزود: ارتقای نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی و به‌روزرسانی آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی متناسب با شرایط و اخذ گواهینامه‌های رانندگی یا تمدید گواهینامه‌ها و اعمال محدودیت‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی بین شهری برای کسانی که مدت زمان کوتاهی از صدور گواهینامه آن‌ها می‌گذرد یکی از راهکارهای پیشنهادی کاهش تصادفات است.

وی به ضرورت پیگیری و بازرسی ایمنی راه‌ها و رفع مقاطع پر تصادف و دارای خطر، پیگیری پیشنهادات مربوط به بکارگیری فناوری‌های نوین در حوزه ایمنی راه‌ها، ارائه راهکارهای بهبود وضعیت صدور و تجدید انواع گواهینامه ها تأکید کرد.

ساوری افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد از تردد خودروهایی بدون برگه معاینه فنی در محورهای مواصلاتی و برون‌شهری جلوگیری و نسبت به توقف این قبیل خودروها اقدام کند.

براساس این گزارش، علل و راهکارهای مذکور در جلسه کمیته فوق الذکر به تصویب نمایندگان اعضا دستگاه‌های مرتبط رسید و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=331

دیدگاه شما

آخرین اخبار