فعالیت اولین شرکت هواپیمایی با سوخت پایدار
کد خبر: ۳۳۵۳ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۱-۱۴۰۱ - ۹:۵۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بریتیش ایرویز (BA) اعلام کرد که با تحویل اولین محموله خود به اولین شرکت هواپیمایی در جهان تبدیل شده است که از سوخت پایدار هواپیمای جت تولید شده در مقیاس تجاری در بریتانیا استفاده می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛این شرکت هواپیمایی قراردادی چند ساله با فیلیپس ۶۶ لیمیتد (Phillips ۶۶ Limited) امضا کرد که هزاران تن سوخت برای این شرکت تولید کند.

این سوخت از مواد اولیه زباله پایدار در پالایشگاه هامبر در نزدیکی ایمینگهام در شرق انگلستان تولید می‌شود و بریتیش ایرویز آن را به زیرساخت‌های خط لوله که مستقیما چندین فرودگاه بریتانیا از جمله لندن هیترو را تغذیه می‌کند، اضافه خواهد کرد.

بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوخت پایدار خریداری شده توسط این ایرلاین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حدود ۱۰۰هزار تن و برای تامین انرژی ۷۰۰ پرواز خالص با گاز دی‌اکسیدکربن صفر بین لندن و نیویورک در بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر کم مصرف کافی است.

شان دویل، رئیس و مدیر اجرایی بریتیش ایرویز می‌گوید: «اولین شرکت هواپیمایی که سوخت پایدار هوانوردی تولید شده در مقیاس تجاری در بریتانیا را تامین می‌کند، نقطه‌ی پیشرفت دیگری برای این شرکت و صنعت هواپیمایی است».

وی افزود: تامین سوخت پایدار هوانوردی از فیلیپس ۶۶ لیمیتد به ما امکان می‌دهد تا به هدف بلندپروازانه خود برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ یا زودتر برسیم و نقشی در تعهد ما، به عنوان بخشی از گروه خطوط هوایی بین‌المللی، برای تولید ۱۰ درصد انرژی در هر واحد برای پروازها با سوخت پایدار تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3353

دیدگاه شما

آخرین اخبار