- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

معرفی برترین بازار‌های خودروی جهان در سال ۲۰۲۱

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛شیوع کرونا، کمبود جهانی تراشه‌ها و ادامه فشار برای برقی‌سازی، اتفاقات جالبی را در بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۲۱ به وجود آورد. شایان ذکر است که برخی کشور‌ها وضعیت خوبی در این حوزه نداشتند و این آمار هنوز کمتر از سطح قبل از شیوع کرونا است که ۸۹.۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۹ بوده است.

چین با فروش ۲۶.۳ میلیون دستگاه خودرو، ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و ۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد داشته و همچنان برترین بازار خودروی جهان باقی مانده است. صنعت خودروی چین برنده بزرگ بحرانی است که از دو سال پیش آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

با وجود بهبود اندک وضعیت آمریکا در بازار خودرو در سال ۲۰۲۱ (افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰)، ۱۵ میلیون دستگاه فروخته شده هنوز با آمار ۱۷ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد.

آمار فروش خودروها در جهان در سال ۲۰۲۱

برخلاف چین و اروپا، آمریکا هنوز از افزایش فروش خودرو‌های برقی بهره نبرده است. در سال ۲۰۲۱، خودرو‌های تمام الکتریکی تنها ۳ درصد از فروش این کشور را به خود اختصاص دادند، در حالی که در چین، این عدد ۱۱ درصد و در سراسر اروپا ۱۰ درصد بوده است.

جالب است بدانید ایتالیا که از لحاظ تاریخی همیشه در بین ۱۰ کشور برتر سازنده خودرو بوده است، در آمار سال ۲۰۲۱ پس از روسیه در رده دوازدهم قرار گرفته است.