فورد ۷۰۰ هزار خودرویش را فراخوان می‌کند
کد خبر: ۳۵۳۵ | تاریخ انتشار : ۱۵-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی فورد بیش از ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه را برای مشکلات ترمز فراخوان می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛خودروسازی فورد فراخوان گسترده‌ای برای بیش از ۷۰۰ هزار خودرو را صادر کرده؛ این فراخوان به منظور جلوگیری از خطر آتش سوزی و مسائل مربوط به ماژول ترمز تریلر بوده و این مشکل باعث بروز چندین حادثه در طول ماه‌های گذشته شده است.

این فراخوان شامل ۳۴۵ هزار و ۴۵۱ دستگاه از فورد اسکیپ و برونکو اسپورت است، اگرچه تعداد دقیق واحد‌های هر خودرو فاش نشده است.

فورد اسکیپ ۲۰۲۰-۲۰۲۲ تولید شده بین ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۱ مارس ۲۰۲۲ و  فورد برونکو اسپرت ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تولید شده از ۵ فوریه ۲۰۲۰ تا ۴ مارس ۲۰۲۲ بخشی از فراخوان هستند.

بر اساس اسناد NHTSA، این نقص به محفظه جداکننده روغن موتور آسیب وارد می‌کند و در نهایت باعث می‌شود این محفظه ترک بخورد و روغن نشت کند؛ نشت روغن موتور می‌تواند جمع شده و به منبع احتراق منتقل شود و خطر آتش سوزی را افزایش دهد.

در همین حال، NHTSA فراخوان دیگری داده که شامل ۳۹۱ هزار و ۸۳۶ دستگاه فورد F-۱۵۰، ماوریک، اکسپدیشن، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور است که یک مشکل نرم افزاری برای کنترل ترمز دارند.

در شرح نقص آمده است: “کنترل کننده ترمز تریلر ممکن است هنگام بکسل کردن تریلر مجهز به سیستم ترمز الکتریکی باعث شود ترمز‌های تریلر به درستی عمل نکنند. ” این نقص ممکن است باعث افزایش فاصله توقف شود که می‌تواند منجر به تصادف شود.”

به نمایندگی‌های فورد و لینکلن دستور داده شده که جداکننده‌ها و مهر و موم‌های روغن را بازرسی و (در صورت لزوم) تعویض کنند. در همین حال، نرم افزار یکپارچه ماژول کنترل ترمز تریلر به روز خواهد شد. گفته می‌شود که هر دو سرویس رایگان هستند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3535

دیدگاه شما

آخرین اخبار