- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

فورد ۷۰۰ هزار خودرویش را فراخوان می‌کند

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛خودروسازی فورد فراخوان گسترده‌ای برای بیش از ۷۰۰ هزار خودرو را صادر کرده؛ این فراخوان به منظور جلوگیری از خطر آتش سوزی و مسائل مربوط به ماژول ترمز تریلر بوده و این مشکل باعث بروز چندین حادثه در طول ماه‌های گذشته شده است.

این فراخوان شامل ۳۴۵ هزار و ۴۵۱ دستگاه از فورد اسکیپ و برونکو اسپورت است، اگرچه تعداد دقیق واحد‌های هر خودرو فاش نشده است.

فورد اسکیپ ۲۰۲۰-۲۰۲۲ تولید شده بین ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۱ مارس ۲۰۲۲ و  فورد برونکو اسپرت ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تولید شده از ۵ فوریه ۲۰۲۰ تا ۴ مارس ۲۰۲۲ بخشی از فراخوان هستند.

بر اساس اسناد NHTSA، این نقص به محفظه جداکننده روغن موتور آسیب وارد می‌کند و در نهایت باعث می‌شود این محفظه ترک بخورد و روغن نشت کند؛ نشت روغن موتور می‌تواند جمع شده و به منبع احتراق منتقل شود و خطر آتش سوزی را افزایش دهد.

در همین حال، NHTSA فراخوان دیگری داده که شامل ۳۹۱ هزار و ۸۳۶ دستگاه فورد F-۱۵۰، ماوریک، اکسپدیشن، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور است که یک مشکل نرم افزاری برای کنترل ترمز دارند.

در شرح نقص آمده است: “کنترل کننده ترمز تریلر ممکن است هنگام بکسل کردن تریلر مجهز به سیستم ترمز الکتریکی باعث شود ترمز‌های تریلر به درستی عمل نکنند. ” این نقص ممکن است باعث افزایش فاصله توقف شود که می‌تواند منجر به تصادف شود.”

به نمایندگی‌های فورد و لینکلن دستور داده شده که جداکننده‌ها و مهر و موم‌های روغن را بازرسی و (در صورت لزوم) تعویض کنند. در همین حال، نرم افزار یکپارچه ماژول کنترل ترمز تریلر به روز خواهد شد. گفته می‌شود که هر دو سرویس رایگان هستند.