- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

کلاهبرداری ۵۸۰۰ میلیاردی با راه‌اندازی دفتر پیش فروش خودرو

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سردارحمید هداوند روز سه شنبه ۹ آبان در تشریح این خبر گفت: به دنبال مراجعه چندین مال باخته به پلیس آگاهی و طرح شکایت در رابطه کلاهبرداری یک شرکت فروش لیزینگی خودرو با قیمت کارخانه و متواری شدن اعضای این شرکت، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۶۵۰ مالباخته مرتبط با این پرونده، افزود: بررسی های اولیه حکایت از این داشت که سردسته این باند کلاهبرداری با اجاره یک دفتر لوکس در شهر کرج و استخدام چندین نفر اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان برای ثبت نام خودرو با قیمت کارخانه کرده و در ابتدا برای جلب اعتماد سوژه های خود چند خودرو را به نزدیکان خودشان تحویل و اقدام به تبلیغ گسترده این موضوع در فضای مجازی و بیلبورد های شهری نموده و پس از دریافت وجوه کلاهبرداری تحت عنوان پیش پرداخت دفتر خود را جمع کرده و متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با انجام تحقیقات گسترده از سوی کارآگاهان، طی چندین ماه ۲۰ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در استان های البرز و گیلان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شناسایی ۶۵۰ مالباخته این پرونده، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این باند بیش از ۵۸۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سردار هداوند در پایان از معرفی متهمان و مالباختگان به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: لازم است از اعتماد نا بجا به افراد و این‌گونه فریب کاری های حوزه خرید و فروش اموال، املاک، وسایل نقلیه و سایر موارد خودداری و برای هرگونه خرید، تنظیم قرارداد و پرداخت وجه نیز با دقت و انجام بررسی های لازم، هوشیاری و مشورت با افراد آگاه عمل کنیم.