کدام لنت ترمز را بخریم؟
کد خبر: ۳۵۸ | تاریخ انتشار : ۲۰-۱۰-۱۴۰۰ - ۷:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

لنت ترمز قطعه‌ای است که با بوجود آوردن اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز، باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛بهترین لنت ترمز برای خودروی شما لنتی است که با هدف کاهش صدا، بهبود ترمز گیری و سازگاری بهتر با دیسک چرخ تغییراتی را در شکل لنت ترمز ایجاد می‌شود.

کدام لنت ترمز را بخریم؟

لنت ترمز‌های برتر سه ویژگی مهم دارند:

ایجاد شیار بر روی سطح لنت:

این شیار منفذی را برای فرار گرد لنت و همچنین گاز‌های تولید شده از آن در هنگام ترمز گیری فراهم می‌کند. همچنین وجود این شیار موجب بهبود جریان هوا بر روی لنت شده و باعث بهتر خنک شدن لنت می‌شود. شیار روی لنت با کمک به کاهش دمای لنت و خروج بهتر گاز‌ها احتمال شیشه شدن لنت و از دست رفتن توان ترمز گیری در شرایط سخت را پایین می‌آورد.

کدام لنت ترمز را بخریم؟

پخ کردن حاشیه‌های لنت:

ممکن است کالیپر ترمز نتواند همه سطح لنت را در هنگام ترمز گیری به دیسک بچسباند و فشار کمتری به حاشیه‌های لنت وارد کند که این مسئله می‌تواند موجب ایجاد صدا در هنگام ترمز گیری شود. این مسئله مخصوصاً زمانی که لنت نوست و دارای حاشیه‌های تیز است بیشتر ممکن است اتفاق بیافتد.

برای مقابله با این مسئله بعضی از لنت‌ها به صورت پخ شده عرضه می‌شوند. پخ بودن حاشیه‌های لنت همچنین موجب توزیع بهتر فشار و تنش بر روی لنت می‌شود صفحه‌های فلزی یا غیر فلزی در پشت لنت، نقش این صفحه جذب برخی ارتعاشات و صدا‌های تولید شده است؛ که عملکرد کم صداتری را برای لنت به ارمغان می‌آورد.

کدام لنت ترمز را بخریم؟

هشدار دهنده اتمام لنت:

بیشتر لنت‌ها دارای یک قطعه از جنس فلز نرم در داخل هستند، زمانی که لنت ترمز رو به اتمام است و ضخامت آن از حدّ مشخصی کمتر می‌شود، این قطعه فلزی با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا می‌کند تا راننده خودرو متوجه اتمام عمر لنت شود و قبل از آنکه دیسک آسیب ببیند آن را تعویض کند. در خودرو‌های پیشرفته‌تر این قطعه با یک سنسور جایگزین می‌شود تا زمانی که لنت رو به اتمام است با ارسال سیگنال علامتی را بر روی صفحه نمایشگر خودرو نمایش می‌دهد.

کدام لنت ترمز را بخریم؟

چه لنت ترمزی نخرید

ظاهری پرعیب و ایراد در تولید داشته باشد.

گوشه‌های لنت سطحی یکدست و صاف نداشته باشد.

قوس‌های لنت غیر معمولی باشد.

لنت پخ نداشته باشد یعنی حاشیه و اطراف لنت یکسان نباشد.

برند خودرو به خوبی روی لنت حک شده باشد و دچار خط و خش نباشد.

شماره فنی و علامت کنترل کیفیت نداشته باشد.

لقمه‌های لنت باید سرامیک و مس باشد چرا که دیرتر خراب می‌شود و گرما را نیز بهتر پخش می‌کند. پس باید نقطه‌های ریز فلزی مسی رنگ روی لقمه‌های لنت را نیز در نظر بگیریم.

لنت خوب و مناسب هنگامی که سرد باشد، ترمزگیری خوبی هم دارد، اما لنت‌های نامرغوب به علت اینکه از آهن و فولاد ساخته شده است ارزانتر وارد بازار می‌شود، در مسیر‌های شیب دار و سرازیری به علت اینکه راننده مدام ترمز می‌گیرد، داغ می‌شود، بوی نامطبوع می‌دهد و با دود همراه است. خرید لنت نامناسب باعث میشود لقمه‌های روی دیسک سربخورد، و به علت ساییدگی، تولید گرما کند این تولید گرما باعث می‌شود روغن ترمزی که به جوش آمده پشت سیلندر ترمز باقی بماند و تصادف به بار بیاورد.

کدام لنت ترمز را بخریم؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=358

دیدگاه شما

آخرین اخبار