- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

کاهش ۶۳ درصدی فروش خودروهای جدید روسیه

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ فروش خودروهای جدید در روسیه در ماه مارس ۶۲.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا این صنعت با کمبود شدید و افزایش قیمت‌ها ناشی از کاهش شدید روبل و اختلال در لجستیک مواجه شد. گزارش‌ها نشان داد که فروش خودروهای جدید در روسیه در ماه مارس به ۵۵ هزار و ۱۲۹ خودرو رسیده که تقریبا نصف تعداد فروخته شده در ماه فوریه است.

داده‌ها حاکی از آن است که فروش خودروهای لادا توسط آوتوواز، بزرگترین خودروساز روسیه در ماه مارس نسبت به سال قبل ۶۴ درصد کاهش یافته است.

  فروش خودروهای جدید و خودروهای تجاری سبک روسیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۲۸.۴ درصد کاهش به ۲۷۷ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید. کارشناسان در ژانویه انتظار داشتند که رشد فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۲ با فروش ۱.۷۲ میلیون دستگاه، ۳.۳ درصد در سال کاهش یابد.

اوگنی سووروف، اقتصاددان CentroCreditBank گفت: اگر سرعت فعلی انقباض ادامه یابد، بازار خودروهای جدید ممکن است در سال ۲۰۲۲ دو برابر کاهش یابد.

تحلیلگران اظهار کردند که بازار توسط عرضه و تقاضا محدود شده است زیرا بسیاری از برندها بازار روسیه را ترک کرده‌اند و بقیه با مشکلات لجستیکی و تولید مواجه هستند. آژانس تحلیلی اوتواستات انتظار دارد فروش خودروهای سواری در سال جاری ۳۵ تا ۷۰ درصد کاهش یابد.

بازار خودرو روسیه تا سال ۲۰۱۴ یکی از امیدوارکننده‌ترین بازارهای جهانی محسوب می‌شد و خودروسازان خارجی را تشویق می‌کرد تا کارخانه‌های خود را در آنجا بسازند.