همکاری جنرال موتورز و هوندا برای غلبه بر تسلا
کد خبر: ۳۷۱۳ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۱-۱۴۰۱ - ۹:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دو شرکت جنرال موتورز و هوندا قصد دارند با همکاری هم خودروهای برقی ارزان قیمت و مناسبی در مقایسه با تولیدات گران قیمت تسلا عرضه کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این دو شرکت اعلام کرده اند به همین منظور پلتفرم مشترکی را طراحی خواهند کرد که برای تولید میلیون‌ها خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷ به کار گرفته خواهد شد و می‌تواند شرکت تسلا را که فعلاً در زمینه تولید این نوع خودروها یکه تازی می‌کند، به عقب براند.

پیش از این جنرال موتورز از همکاری با هوندا برای تولید دو خودروی برقی شاسی بلند خبر داده بود. قرار است این خودروها که پرولوگ و اکورا نام دارند، تا سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

خودروسازان مذکور می‌گویند این همکاری برای تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه از جمله خودروهای کراس اوور جمع و جور است که با استفاده از فناوری باتری التیوم جنرال موتورز ساخته شده اند. این شرکت‌ها از بیان میزان سرمایه گذاری خود در قالب همکاری جدید خودداری کردند.

به گفته مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز، شورولت اکینوکس شاسی بلند که در قالب این طرح تولید می‌شود ۳۰۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. در عین حال وسایل نقلیه برقی جدیدی با قیمت پایین‌تر، هم در قالب این طرح تولید می‌شوند.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3713

دیدگاه شما

آخرین اخبار