- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

عوامل کاهش قیمت خودروهای دست دوم

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ استهلاک مهم ترین عامل در کاهش قیمت خودرو به مرور استفاده در طول زمان است. این استهلاک به این دلیل است که خودرو یک ماشین بسیار پیچیده و دارای قطعات زیاد است. قطعات بسیار مختلفی در خودرو وجود دارند که به مرور زمان مستهلک می‌شوند و باعث می‌شوند خودرو حس سواری روز اول را به شما ندهد.

عواملی که باعث کاهش قیمت خودرو می‌شوند به صورت کلی شامل موارد زیر هستند:

کارکرد خودرو: هرچه خودرو شما مسافت بیشتری را طی کرده باشد مستهلک تر است و قیمت آن بیشتر افت پیدا می‌کند.

خوش نام بودن خودرو: بسیاری از خودروها به دلیل اعتبار برند آن، حتی پس از چندین سال هم کاهش قیمت زیادی ندارند. هرچه اعتبار برند بیشتر باشد، افت قیمت کمتر است.

تعداد مالکان خودرو: هرچه مالکان خودرو کمتر باشند، افت قیمت کمتر است. برای مثال قیمت خودرویی که ۵ نفر مختلف از آن استفاده کردند به مراتب از یک خودرو که تنها به دست یک نفر بوده، کمتر است.

وضعیت کلی خودرو: تصادف، صافکاری، رنگ شدن بدنه و غیره… همگی در کاهش قیمت خودرو تاثیر دارند.

سرویس های دوره‌ای: هرچه سرویس‌های دوره‌ای و در کل رسیدگی به خودرو بیشتر باشد، قیمت خودرو با افت کمتری مواجه می‌شود.

گارانتی خودرو: اگر خودرویی که به فروش می‌رسد، شامل گارانتی شرکت نباشد قطعا با افت قیمت همراه خواهد شد. گارانتی یکی از مهم ترین مسائل تاثیر گذار در قیمت خودرو است.

محبوبیت: برخی از خودروها دارای محبوبیت زیادی هست و خواهان بسیار زیادی دارند. هرچه خواهان و طرفداران خودرو بیشتر باشد، افت قیمت کمتر است و بر عکس.

انداره: خودروهای بزرگ و به خصوص لوکس، دارای استهلاک بیشتری نسبت به خودرو کوچک هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند و به همین دلیل به مرور زمان افت قیمت بیشتری پیدا می‌کنند.

 

منبع: خودروکار