- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

پایان تولید سدان پاسات فولکس واگن در اروپا

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛فولکس واگن به تولید سدان چهار در پاسات در اروپا پایان داد و اصلی‌ترین دلیل آن ورود خودروی آرتئون با موقعیت مشابه است.

 خبر کنار گذاشتن سدان پاسات فعلی در اروپا توسط فولکس واگن، از سال ۲۰۲۰ منتشر شده و انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۳ به پایان راه خود برسد. همچنین شرکت فولکس واگن پایان تولید پاسات را در آمریکا نیز اعلام کرده و نسخه محدود پاسات ۲۰۲۲ به پایان تولید خود در آمریکا رسیده است.

البته نسل فعلی پاسات B۸ قرار است در سال ۲۰۲۳ اصلاح شود و مدل نسل نهم روی پلتفرم به روز شده MQB ساخته خواهد شد. با این تغییر، نسخه نهم تنها به عنوان یک مدل سقف بلند در هنگام ورود به قاره کهن در دسترس خواهد بود. فولکس واگن پاسات از زمانی که مدل اصلی آن توسط جورجتو جوجارو در دهه ۷۰ میلادی طراحی و عرضه شد، همیشه به عنوان یک سدان در دسترس بوده است.

همچنین گمان می‌رود کنار رفتن پاسات راه را برای خودروی Aero B آینده هموار کند. این سدان تمام برقی در حال حاضر در حال توسعه است و از کانسپت ID Space Vizzion سال ۲۰۱۹ الهام گرفته است.

البته براساس گزارش ها، Aero B نام آزمایشی این مدل است. فولکس‌ واگن می‌تواند آن را برای پیروی از قرارداد نام‌گذاری شناسه خودرو‌های برقی تغییر دهد و انتظار می‌رود اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران