اشتباه رایج اکثر رانندگان هنگام بنزین زدن
کد خبر: ۳۹۸۰ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۱-۱۴۰۱ - ۷:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

امروزه داشتن خودرو شخصی، بخش جدایی ناپذیری از ویژگی‌های انسان شهری تلقی می‌شود به همین خاطر رفتن به پمپ‌بنزین و سوخت‌گیری‌کردن نیز به جزئی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. برخی از افراد هنگام بنزین زدن به خودرو خود باک ماشین را تا آخر پر می‌کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛بنزین زدن یکی از کار‌های روزمره برای افراد دارای اتومبیل است، اما رانندگان باید هنگام بنزین زدن به نکته مهمی توجه داشته باشند که آسیبی به خودرو وارد نشود.

دلیل خطرناک بودن پرکردن باک بنزین
احتمالا شنیده اید که نباید باک بنزین اتومبیل خود را پر کنیم، زیرا این کار نه تنها سبب هدر رفتن سوخت می‌شود بلکه مشکلات زیر را در پی دارد:

خراب شدن کنیستر
امروزه بر خلاف گذشته که بخار بنزین تولید شده در باک به نحوی از باک خارج می‌شد، بخار موجود در باک بنزین با وسیله قطعه‌ای به نام کنیستر به موتور خودرو هدایت و در چرخه سوخت اتومبیل قرار می‌گیرد.
در صورتی که باک خودرو خود را کاملا با بنزین پر نکنید، این قطعه در اتومبیل بخار بنزین را به بنزین مایع تبدیل می‌کند. اگر بنزین زیاد بزنید و باک بنزینتان را پر کنید، بنزین به مدار کنیستر وارد شده و این قطعه دچار ایراد خواهد شد و باید شما هزینه زیادی را برای تعمیر و تعویض آن بپردازید.

هدر رفتن بنزین و آلودگی
وقتی که شما بنزین می‌زنید، زمانی که دیگر نیازی به ادامه روند بنزین زدن نباشد، نازل پمپ بنزین، جریان ورود بنزین به باک را قطع می‌کند، اگر شما بر روی دستگیره نازل فشار آورده و یا نازل را تا گردنه فیلتر از باک خارج کنید، جریان ورود بنزین به باک قطع نشده و بنزین به داخل کنیستر وارد شده و سپس بر روی زمین می‌ریزد که هم آلودگی به همراه دارد و هم موجب هدر رفتن بنزین و آتش سوزی‌های گسترده خواهد شد.

پرداخت هزینه اضافی
با پر کردن باک بنزین خودروتان نه تنها مشکلات بالا رخ خواهد داد بلکه باید برای بنزین هزینه اضافی پرداخت کنید. بعد از قطع جریان ورودی بنزین به باک اگر شما عملیات بنزین زدن را ادامه دهید، ممکن است هیچ بنزینی از نازل پمپ بنزین خارج نشود، ولی عدد شمار پمپ بنزین برای شما بنزین زده شده نشان داده شود پس شما مجبور می‌شوید هزینه اضافی پرداخت کنید.

سایر نکات مهم هنگام بنزین زدن
زمانی بنزین بزنید که باک اتومبیل شما نصفه یا در حالت یک‌سوم قرار دارد، اگر زمانی بنزین بزنید که باکتان خالی است، هوای گرم بیشتری در بک قرار دارد و بنزین درون باک زودتر تبخیر می‌شود.
زمان تخلیه بنزین درون مخزن جایگاه سوخت رسانی، بنزین نزنید، زیرا به دلیل فشار بالای ورود بنزین به درون مخزن پمپ بنزین این آلودگی‌ها با کل حجم بنزین موجود ترکیب شده و ذرات آلوده می‌توانند برای اتومبیل شما مشکل‌ساز شوند.
در هنگام صبح یا در زمانی که هوا خنک‌تر است بنزین بزنید، زیرا در هوای گرم بنزین منبسط وبه بخار تبدیل می‌شود و بنزینی که شما وارد باک اتومبیل خود می‌کنید، همراه با بخار زیادی می‌باشد.

پیش از سوخت‌گیری ماشین را خاموش کنید.

هرگز در پمپ‌بنزین سیگار نکشید.
قرار دادن شلنگ بنزین داخل باک و برگشتن به داخل خودرو، کار اشتباهی است، زیرا جرقه‌ای که ممکن است در اثر اصطکاک بین لباس و صندلی ماشین زده شود، می‌تواند باعث آتش گرفتن یک پمپ‌بنزین شود. بعد از ۲۰ ثانیه به داخل خودرو برگردید.

داخل پمپ‌بنزین موبایل‌تان را خاموش کنید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3980

دیدگاه شما

آخرین اخبار