کمک هوش مصنوعی به شارژ خودروهای هیبریدی
کد خبر: ۴۰۱۴ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی با استفاده از هوش مصنوعی توسط یک شرکت دانش بنیان، به کمک صرفه جویی مصرف انرژی آمد.

به گزارش ماشین نیوز ؛برای شارژ خودروهایی که از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، سامانه‌هایی وجود دارد که استقرار و استفاده از آن‌ها نیازمند لازمه‌هایی است. توسعه فناوری‌ هوش مصنوعی و دیجیتال، به تسریع این روند کمک کرده و با افزایش استفاده از این نوع خودروها، فناوری‌های شارژ آن نیز در کشور توسعه یافته است

 استفاده از اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی ایستگاه های شارژ در منازل برپا می شود و از طریق بارکد، به خودرو متصل می شود و خودرو را شارژ می کند. تسهیل در این امر سبب می شود تا افراد بیشتر به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی سوق پیدا کنند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی قابل توجهی رخ دهد.

شرکت دانش‌بنیان جاپکو، اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی را تولید کرده است، نرم‌افزاری که در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی دارد.

به گفته ناصر محمودی عضو هیئت مدیره این شرکت، اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی در دو نسخه برای تلفن های همراه ios و اندروید طراحی شده است که در فرآیند طراحی آن، اصول ایمنی نیز رعایت شده است.

تجهیز اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی به هوش مصنوعی

در گام بعد تلاش می شود از اپلیکیشن یاد شده در شارژ سایر وسایل الکترونیکی نیز استفاده شود تا بتوان از این فناوری در عرصه های مختلف استفاده کرد. علاوه بر شارژ وسیله می توان مدیریت وسیله، روشن و خاموش کردن، میزان مصرف انرژی و خطاهای وسیله را نیز بوسیله اپلیکیشن مشاهده کرد.

اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی مجهز به هوش مصنوعی است و می تواند تشخیص دهد که خودرو از حد مجاز مصرف انرژی فراتر رفته و پیشنهاداتی می دهد تا مصرف انرژی توسط خودرو مدیریت شود. قابلیت مدیریت انرژی هوش مصنوعی می تواند در سایر وسیله ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و پیشنهاداتی را به کاربران ارائه دهد.

اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی از اینترنت اشیا استفاده می‌کند و از این طریق است که می تواند وسایل مختلف را کنترل و شارژ کند.

صرفه جویی ارزی

اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی امروز مشتریان اروپایی دارد و تعداد قابل توجهی از آن توسط شرکت های اروپایی خریداری می شود. علاوه بر آن استفاده از اپلیکیشن شارژ خودروهای هیبریدی سبب می شود تا استفاده از خودروهای هیبریدی تسهیل شود و در کنار آن در کاهش آلودگی هوا نیز نقش آفرینی کند که این خود نیز هزینه های کشور را کاهش می دهد.

علاوه بر حدود ۱۵ فرصت شغلی که ایجاد شده است، افراد زیاد دیگری نیز می توانند از بستر اشتغال آن استفاده کنند و پیش بینی می‌شود با توسعه استفاده از خودروهای هیبریدی، صدها فرصت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد شود که می تواند یک نقطه قوت مهم در این عرصه باشد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4014

دیدگاه شما

آخرین اخبار