- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

محدودیت‌های گواهینامه پایه سوم در سال اول

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ احمد کرمی اسد با اعلام این خبر تشریح کرد: کسانی که موفق به اخذ گواهینامه پایه سوم رانندگی می شوند برابر ضوابط و دستورالعمل های صادره به منظور کسب مهارت بیشتر و تجربه در امر رانندگی و کنترل و هدایت هرچه بهتر وسیله نقلیه در سال اول محدودیت‌ها برای رانندگی آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افرادی که موفق به اخذ گواهینامه پایه سوم می‌شوند، در سه ماهه اول رانندگی می بایست یک نفر دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول شرایط و ضوابط دستورالعمل فوق نباشد یا افرادی که دارای گواهینامه پایه دوم یا یکم باشد را هنگام رانندگی به همراه خود داشته باشند.

سرهنگ کرمی اسد اظهار داشت: یکی دیگر از محدودیت‌های این افراد، عدم ارتکاب تخلفات منجر به اخذ نمره منفی طبق جدول موضوع ماده ۷ قانون می باشد. ضمناً این اشخاص از ساعات ۲۴ لغایت ۰۵۰۰ بامداد مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه نیستند.

وی تصریح کرد: رانندگی در معابر برون شهری به استثنای معابر بزرگراهی بین شهری تا فاصله حداکثر ۲۵ کیلومتر از شهرها ممنوع است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور گفت: تقصیر در تصادفات منجر به جرح و فوت، حسب نظر کارشناسان تصادف و عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص از دیگر محدودیت های دارندگان گواهینامه پایه سوم در سال اول است.