علت تفاوت آمار فوتی‌های تصادفات
کد خبر: ۴۰۴۶ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به آمار اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی در خصوص فوتی های تصادفات نوروزی، گفت: به‌ نظر می‌رسد این سازمان دقت را فدای سرعت کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سرهنگ عین اله جهانی افزود: در پی انتشار آمار فوت شدگان تصادفات رانندگی در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، طبیعی است آمار این سازمان با آمار پلیس مغایرت داشته باشد، لیکن طبق رویه جاری در سنوات گذشته، آمار نهایی متوفیان تصادفات رانندگی را پزشکی قانونی پس از بررسی‌های لازم و استفاده از گزارشات کارشناسی پلیس، اورژانس، هلال احمر و سازمان امداد و نجات و…، یک ماه پس از بازه زمانی موردنظر اعلام می‌کرد. حال چگونه است که پس از گذشت ۱۰ روز از زمان پایان طرح نوروزی، این سازمان اقدام به انتشار چنین آماری کرده است که جای تأمل و تعجب دارد! این در حالیست که هنوز آمار قطعی فوت شدگان در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته از سوی این سازمان نهایی نشده و منتشر نیز نشده است!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشکر از سرعت عمل سازمان پزشکی قانونی کشور در تهیه آمار فوت شدگان طرح نوروزی ۱۴۰۱ بیان کرد: به نظر می‌رسد سازمان فوق به‌جای بررسی‌های بیشتر و رعایت چارچوب‌های تهیه آمار نهایی، دقت را فدای سرعت کرده‌است.

وی در خصوص تکمیل نحوه ارائه آمار فوت شدگان حوادث ناشی از تصادفات رانندگی گفت: آمار اعلامی از سوی پلیس مربوط به سامانه رخدادهای انتظامی ناجا است که بر اساس این سامانه، هر تصادفی که در کشور رخ می‌دهد اطلاع از آخرین وضعیت حیات رانندگان و سرنشینان آن‌ها پس از ۷۲ ساعت استعلام و سپس اعلام می‌شود.

جهانی تصریح کرد: از دست رفتن حتی یک نفر از هموطنان عزیزمان بر اثر تصادف رانندگی غیرقابل جبران و تأثر آمیز است و هدر رفتن منابع انسانی کشور ناشی از رخدادهای ترافیکی هزینه‌های هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱ شاهد اوج سفرهای هم‌وطنانمان بودیم و با توجه به رابطه مستقیم بین میزان تصادفات رانندگی با افزایش ترددها، طبیعی است میزان تصادفات به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داشت.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4046

دیدگاه شما

آخرین اخبار