- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

قاچاق ۶ میلیون لیتر سوخت به خارج

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛حامد محمدی امروز ۲۵ دی ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر مبارزه بی امان با فساد، شناسایی و دستگیری سرکردگان و افراد دانه درشت در زمینه قاچاق سوخت در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

این مقام قضایی اعلام کرد: در این پرونده علاوه بر متهم ردیف اول، تعداد افراد دیگری نیز که در زمینه قاچاق سازمان یافته اقدام می‌کردند تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

محمدی افزود: باتوجه به اینکه در این پرونده قاچاق سوخت به صورت سازمان یافته بوده، مرجع رسیدگی کننده دادگستری است و پرونده پس از رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب رودبار با صدور کیفرخواست با دادگاه صالحه جهت صدور حکم ارسال شده است.

دادستان رودبار جنوب بیان کرد: در این رابطه تعدادی خودروی مخصوص حمل سوخت قاچاق که متعلق به متهم ردیف اول پرونده است، توقیف شده و دستورات لازم جهت ضبط وجوه حاصله از فروش سوخت قاچاق صادر شده است .

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت به بنیان‌های اقتصادی کشور ضربات غیر قابل جبرانی وارد می کند، افزود: بعضاً شاهد هستیم تردد سوخت برهای قاچاق در جاده‌های جنوب استان منجر به تصادفات و حادثه‌های متعدد دلخراشی برای شهروندان شده است که این موضوع باعث نارضایتی مردم و ناامنی جاده ها شده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌های مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت اعلام کرد: دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بایستی در زمینه شناسایی و رصد سرباندهای اصلی قاچاق سوخت اقدامات منسجم و موثر بیشتری داشته باشند .

دادستان رودبار جنوب افزود: مسئولان جنوب استان کرمان نیز بایستی با فراهم کردن زمینه اشتغال و رونق صنعت کشاورزی و سایر واحدهای تولیدی برای جوانان شغل مناسب ایجاد کنند تا خدای نکرده کسی از سر بیکاری به سمت کارهای غیرمجاز نرود.