- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

عرضه بی‌سابقه ۲۰هزار دستگاه محصول ایران‌خودرو

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛بابک رحمانی گفت: از ابتدای امسال ۴۳ هزار دستگاه خودرو عرضه کرده‌ایم که در سنوات اخیر بی‌سابقه بوده است، ۲۰ هزار دستگاه در تعطیلات نوروز عرضه کرده‌ایم که تاکنون در گروه صنعتی ایران‌خودرو سابقه نداشته است، افزون بر این پنج‌شنبه گذشته، بیش از شش‌هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی و آماده عرضه به مشتریان کرده‌ایم، بنابراین عرضه توسط ایران‌خودرو نه‌تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته است.

وی یکی از عوامل احتمالی افزایش فعلی قیمت خودرو در بازار آزاد را عدم عرضه خودرو توسط دارندگان به‌دلیل انتظار افزایش بیش‌تر قیمت دانست و گفت: انتظار تورمی و انگیزه حفظ ارزش پول، مانع از عرضه توسط مالکان می‌شود که در قیمت بازار تأثیرگذار بوده است. از سوی دیگر خریداران نیز به‌دلیل انتظار کاهش قیمت بازار تمایلی برای خرید خودرو از بازار ندارند.
رحمانی تصریح کرد: خودروساز صرفاً با افزایش عرضه می‌تواند در کاهش قیمت بازار اثرگذار باشد و این موضوع توسط ایران‌خودرو صورت گرفته است، سایر عوامل مؤثر در افزایش قیمت بازار از اختیار خودروسازان خارج است‌.

سخنگوی گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ای که براساس سیاست‌های وزارت صمت در پیش گرفته‌ایم، تعهد خود را برای افزایش تیراژ تولید و به تولید رساندن ۷۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری سنگین و نیمه‌سنگین تا پایان سال انجام خواهیم داد.