- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

خودروی جدید مرسدس بنز، تسلا را پشت سر گذاشت

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛Vision EQXX، جدیدترین خودروی برقی شرکت مرسدس بنز یک خودروی مفهومی است که با یک بار شارژ باتری خود می‌تواند ۱۰۰۸ کیلومتر (۶۲۶ مایل) را طی کرد، شاهکاری که نشان از آینده درخشان خودرو‌های شارژی می‌دهد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که Vision EQXX بیش از دو برابر مسافتی را که یک خودروی برقی معمولی طی می‌کند می‌پیماید. خودروی برقی معمولی با باتری فول معمولا می‌توانند مسافتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مایل را طی کنند.

این تست حتی پیشرفته‌ترین و گران‌ترین خودرو‌های برقی موجود در بازار را تحت تاثیر قرار داد. این در حالی است که دوربردترین مدل تسلا، یعنی خودروی تسلا سدان مدل S که قیمت آن ۱۰۰ هزار دلار است توسط آژانس حفاظت از محیط زیست برای برد ۴۰۵ میال رتبه بندی شده است. لوسید ایر ۱۷۰ هزار دلاری، پادشاه برد خودرو‌های برقی کنونی امتیاز ۵۲۰ مایل EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) را دارد.

 

مرسدس ویژن EQXX مرسدس بنز قبل از عبور از کوه‌های آلپ سوئیس و شمال ایتالیا در مسیر خود به سواحل جنوبی فرانسه سفر خود را از آلمان آغاز کرد. این سفر جاده‌ای شامل مسیر‌هایی با سرعت ۸۷ مایل در ساعت در اتوبان، گردنه کوهستانی، باران و دمایی در حدود ۳۷ تا ۶۴ درجه فارنهایت بود.

شرکت مرسدس بنز، مرسدس ویژن EQXX را در ماه ژانویه به صورت آزمایشی رونمایی کرد. این خودروساز آلمانی به دنبال ساخت خودرویی بسیار سبک وزن بود که حداکثر برد را تجربه کند. در طول این ۶۲۶ مایل رانندگی، این خودرو به ازای هر ۷.۱ مایل مسافت، یک کیلووات ساعت مصرف می‌کرد. خودرو‌های برقی امروزی معمولا به ازای ۲ تا ۴ مایل مسافت ۱ کیلووات مصرف می‌کنند.

خودروی جدید مرسدس بنز

با این حال ویژن EQXX یک خودروی مفهومی به شمار می‌رود بنابراین نباید انتظار داشت که یک مرسدس بنز ۷۰۰ میالی یا خودرویی شبیه به آن به زودی روانه بازار شود اما مرسدس بنز قصد دارد برخی از پیشرفت‌هایی را که در ویژن EQXX به دست آورده در مدل‌های تولیدی بگنجاند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران