- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تاکسی‌های سمند در اختیار رانندگان سنگالی قرار گرفت

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛باباکار گئی، مدیر سازمان توسعه حمل و نقل زمینی (FDTT) در مراسم تحویل تاکسی‌ها گفت: تلاش و همکاری عمیقی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور آغاز شده است. ورود تاکسی‌های جدید سمند به منظور بهینه‌سازی سیستم حمل و نقل کشور، موجب ایجاد رضایت‌مندی شهروندان شده است.
وی افزود:‌ سازمان توسعه حمل و نقل زمینی سنگال، تسهیلات و اعتباراتی را برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است.
منصور فای، شهردار سنت لویی نیز در این مراسم ضمن ابراز رضایت از تولید سمند در سایت سنیران اتو، از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در تولید دو هزار دستگاه تاکسی برای ناوگان سنگال دعوت به همکاری کرد.
حسن ذاکری، مدیر عامل سنیران اتو نیز در این مراسم، با بیان این‌که ورود هر تاکسی به ناوگان حمل و نقل ایجاد یک شغل است، از برنامه واگذاری تاکسی در شهرهای کائولاک و سنت لویی و دیگر شهرها بعد از داکار خبر داد و گفت: شهردار و استاندار شهر سنت لویی درخواست مشارکت ایران خودرو در نوسازی تاکسیرانی این شهر را داده اند و تاکنون برای تامین حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی اعلام نیاز شده است.
وی افزود: با توجه به امکانات و ظرفیتی که در مرحله اول تولید داشتیم، توافق شد تعدادی تاکسی برای شروع پروژه به شهر سنت لویی ارسال شود و در ادامه پس از تکمیل واگذاری تاکسی ها به داکار، ارسال خودروهای تاکسی به این شهر نیز آغاز شود.
مدیر عامل سنیران اتو با بیان این‌که سیستم سوخت تاکسی‌های سمند به‌صورت گاز و بنزین است و به همین منظور در گام نخست، به زودی یک جایگاه گاز در شهر سنت لویی ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: در کنار این جایگاه گاز، واحد خدمات پس از فروش و خدمات سریع نیز راه اندازی خواهد شد تا پس از واگذاری تاکسی‌ها، مشکلی در تامین قطعه، خدمات و گازرسانی وجود نداشته باشد.
گفتنی است، در آذرماه امسال در سفر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به شهر داکار، ضمن احیای سایت تولیدی این شرکت در سنگال، قرارداد تولید دوهزار دستگاه تاکسی به امضا رسید.