- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور عملیاتی شد

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛با تشکیل این کمیته با حضور نمایندگان دو خودروساز، در جلساتی که به‌صورت مستمر و طبق برنامه و نقشه راهِ ترسیم شده برگزار می‌شود، همکاری مشترک دو خودروساز در سرفصل‌های مختلف با جدیت پیگیری می‌شود.
احمد قلعه‌بانی از مدیران باسابقه صنعت خودرو نیز راهبری این کمیته را برعهده دارد که مصوبات آن پس از تایید و تصویب نهایی توسط مدیران عامل دو خودروساز اجرایی می‌شود.
به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های موجود ایران‌خودرو در حوزه قوای محرکه و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت «بُن رو» از زیر مجموعه‌های سایپا از جمله اولویت‌ها و موضوعات مهم مورد نظر است.
براساس توافقات صورت گرفته به زودی قوای محرکه یکی از محصولات سایپا به موتور و گیربکس‌های با کیفیت ایران‌خودرو مجهز خواهد شد.
بهره‌مندی سایپا از ظرفیت‌های سایت ایران‌خودرو در کشور آذربایجان و همچنین همکاری مشترک در سایت‌های تولیدی در کشورهای سوریه و ونزوئلا از دیگر موضوعات مطروحه در نشست‌های مدیران دو خودروساز است.
انتظار می‌رود با به اجرا رسیدن پروژه اتحاد استراتژیک دو خودروساز که پیش از این توسط کارشناسان و متخصصان صنعت خودرو به عنوان اقدامی برای برون‌ رفت از برخی مشکلات و مسایل صنعت خودرو نام برده شده، مشتریان شاهد اقدامات موثر و مفیدی در زمینه کاهش هزینه‌های تولید خودرو و افزایش کیفیت محصولات داخلی باشند.
گفتنی است، در روزهای پایانی سال گذشته خبر تفاهم دو خودروساز کشور برای همکاری مشترک، در رسانه‌ها منتشر شد که در مدت زمان کوتاهی از اعلام، به اجرا رسیده است.