- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

آیا سوختگی چراغ هم جزء نقص فنی محسوب می‌شود؟

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت: بحث تایر‌ها، جعبه دنده و ترمز‌ها، باطری، فرمان در تصادفات بسیار مهم و نقص فنی آن‌ها حائز اهمیت است.

وی افزود: دقت داشته باشید در تصادفاتی که اتفاق می‌افتد کارشناسان به این قسمت‌ها توجه بیشتری دارند و می‌بینند که این وسیله نقلیه نقص فنی موثر داشته است یا خیر؟

سرهنگ شریفی گفت: نقص فنی موثر یعنی اینکه این خودرو یک ایرادی داشته و راننده به طور مستمر با آن رانندگی کرده، ولی به ان توجهی نداشته است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جلوبندی خودرو، میزان فرمان، تایر‌ها، جعبه دنده و ترمز‌ها، باطری، فرمان، چرخ‌ها و لاستیک‌ها جزء مواردی است که کارشناس می‌تواند با بررسی آن‌ها به نقص فنی موثر در حادثه دست یابد.

وی گفت: چرخ‌ها و لاستیک‌ها اگر فرسوده و عاج ان‌ها صاف باشد می‌تواند باعث بروز خیلی از تصادفات و انحراف خودرو از مسیر و راه گردد. اگر لاستیک خودرو صاف باشد می‌تواند در طول سفر حوادثی را برای خود راننده و دیگر خودرو‌ها رقم بزند.

سرهنگ شریفی گفت: برف پاک تاثیر مستقیمی بر روی دید رانندگان در حین رانندگی دارد. در جدول رسیدگی به جرایم رانندگی اگر چراغ‌های خودرو مناسب نباشد و یا از کار افتاده و سوخته باشد مصداق نقص فنی محسوب و حتی برای راننده آن نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: قبل از حرکت حتما چراغ‌های جلو، عقب، چراغ ترمز، راهنما‌ها را بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.