- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تردد خودرو‌های کلاسیک در شهر مجاز است

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛رامین صالح خو  می گوید: این مجوز برای تردد به مصوبه دولت و ماده  ۸ قانون هوای پاک باز می گردد که این نوع وسایل نقلیه را مستثنی کرده است.

هیأت وزیران مصوبه ممنوعیت تردد وسایل نقلیه کاربراتوری اعم از تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برای سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد و این مصوبه از ابتدای سال در هشت کلان‌شهر کشور اجرایی خواهد شد.

  هادیانفر رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی می گوید: ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم که از این تعداد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار آن مشمول این طرح است.

۸۵ درصد کسانی که موتورسوار هستند با این وسیله امرار معاش می‌کنند و زندگی آن‌ها از این راه تامین می‌شود، که هادیانفر با انتقاد از این طرح می گوید: این چه برنامه‌ای است که توسط سازمان محیط زیست مصوبه دریافت می‌کند؟ اگر موتورسیکلت این افراد را از زیر دستشان بیرون بیاوریم و به پارکینگ ببریم چه مشکلی حل خواهد شد؟

از طرفی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مطرح شد که به گفته کارشناسان صنعت خودرو تردد خودروهای کلاسیک باید مستثنا از طرح جایگزینی شوند.

 ۱۰ میلیون وسیله‌نقلیه فرسوده در کشور در حال تردد هستند که تعداد آن‌ها نیز پیوسته در حال افزایش است. از آنجا که این خودرو‌ها سهم قابل‌توجهی در انتشار آلاینده‌ها دارند مسئولان به‌دنبال آن هستند که با حذف این خودرو‌ها و به‌خصوص جایگزینی ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده قدمی برای کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا بردارند.