خودروسازان سالیانه توان تولید ۴۳ هزار اتوبوس را دارند
کد خبر: ۴۴۲۸ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: هم اکنون ۱۲ تولیدکننده اتوبوس در کشور داریم که توانایی تولید ۴۳ هزار دستگاه اتوبوس را دارند.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمدرضا نعمت بخش می گوید: خودروسازان مخالف واردات هزار دستگاه اتوبوس دست دوم هستند چرا که هم اکنون ۱۲ تولیدکننده اتوبوس در کشور داریم که توانایی تولید ۴۳ هزار دستگاه اتوبوس را دارند و الان فقط ۲۰ درصد ظرفیتِ آن استفاده می شود.

به گفته او؛ اتوبوس های دست دوم که عنوان می شود  بازسازی شده، امکان اخذ استانداردهای اجباری کشور ندارد؛ در نتیجه اصلا قابل شماره گذاری نخواهند بود. شهرداری ها با اتوبوس سازان کشور قرارداد دارند و در این قرارداد ۲۰ درصد را شهرداری و ۸۰ درصد را وزارت کشور می ‌دهد.

دبیر انجمن خودروسازان می گوید: می تواند تقاضای تعرفه صفر را برای ساخت اتوبوس در داخل در نظر گرفت که خودرو داخلی ارزان تر شود.

اواخر فروردین امسال بود که  آقای زاکانی شهردار تهران طی نامه ای درخواست کرد تا هزار دستگاه اتوبوس کارکرده تک کابین از ترکیه با میانگین عمر فعلی ۱۳ سال و بازسازی در حد قابل استفاده با استاندارد‌های یورو ۲ با معافیت از هرگونه عوارض گمرکی وارد کشور شود.

خودروسازان توان تولید 43 هزار دستگاه اتوبوس در سال را دارند/ فقط از 20 درصد ظرفیت ساخت اتوبوس استفاده می شود/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4428

دیدگاه شما

آخرین اخبار