- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

افزایش خرید خودروهای برقی علیرغم قیمت بالای باتری

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ تقاضا برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی، علیرغم افزایش میانگین هزینه ساخت باتری‌های لیتیومی از ۱۰۵ دلار در سال گذشته به ۱۶۰ دلار در هر کیلووات ساعت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ، همچنان بالا بوده است. این هزینه ها به دلیل مشکلات عرضه، تحریم فلزات ساخت روسیه و گمانه زنی منفی سرمایه گذاران افزایش یافت.

برای خودروی کوچک‌تری مانند Hongguang Mini، پرفروش‌ترین خودروی برقی در چین، هزینه باتری بالاتر تقریباً ۱۵۰۰ دلار، معادل ۳۰ درصد به قیمت تمام شده این محصول اضافه کرده است.

علت این مساله آن است که هزینه های بنزین و سوخت دیزل نیز از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است و کارشناسان خاطرنشان کرده اند که نگرانی های زیست محیطی نیز خریداران بیشتری را مجبور به انتخاب خودروهای برقی می کند.

در عین حال سازندگان خودروهای برقی، با افزایش قیمت تولیدات خود، هزینه‌های بیشتری را به مصرف‌کنندگان منتقل کرده‌اند.اما خریداران خودروهای برقی تاکنون از سرعت خرید خود کاسته نشده اند. بر اساس بررسی های وب سایت EV-volumes.com فروش جهانی خودروهای برقی در سه ماهه اول سال جاری میلادی نزدیک به ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.