- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

یکه تازی شاهین در ایمنی، زیبایی و قیمت

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛امیرحسن کاکایی برخورداری از آپشن‌های مناسب و همچنین مطابقت با استانداردهای کیفی روز و به ویژه ایمنی مناسب را از مزیت‌‌های خودروی شاهین در مقایسه با سایر رقبای خود در بازار برشمرد و اظهار داشت: این ویژگی‌ها بیانگر طراحی یک خودروی کاملا به روز است و ابعاد مناسب، قیمت مناسب و امکاناتی نظیر مولتی مدیا با نمایشگر مرکزی و ویژگی سانروف، وجهه متمایزی به این خودرو بخشیده است.

وی شاهین را یک خودرو اقتصادی با پلتفرم به روز معرفی کرد و افزود: شاهین خودرویی است که به ویژه به دلیل قیمت معقولی که برای مدل دنده‌ای آن از مبدا کارخانه در نظر گرفته شده، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای خریداران است که به تدریج مورد استقبال بازار قرار خواهد گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با خبرخودرو ایمنی مناسب و ظاهر زیبای این خودرو را از نقاط قوت شاهین اعلام کرد و گفت: مقایسه این خودرو از لحاظ قیمتی با خودروهای دیگر ، یکه تازی و ارزشمندی شاهین را در بازار بیش از پیش نمایان ساخته است.

کاکایی همچنین ایرانی بودن شاهین و برخورداری آن از خدمات پس از فروش را حائز اهمیت بسیار دانست و تاکید کرد: شاهین خودرویی است که از ظرفیت دنده اتومات برخوردار است و ازهمه مهم‌تر ایمنی این خودرو است که در مقایسه با سایر خودروهای موجود ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه ارتقای موتور شاهین این خودرو را در ردیف خودروهای عالی بازار نسبت به ابعاد آن قرار خواهد داد و تصریح کرد: مصرف سوخت این خودرو که حدود ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است در مقایسه با سایر خودروها استاندارد است. ارتقای تایر و استفاده از روغن مناسب مصرف سوخت این خودرو را نیم لیتر کاهش می‌دهد.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بیان کرد: آپشن‌های بکار رفته در شاهین با وجود اقتصادی بودن، این خودرو را از سایر خودروهای بازار با این سطح قیمتی متمایز می‌سازد و این خودرو در شرایط فعلی نسبت به خودروهای مشابه دارای هزینه تامین و نگهداری منطقی است و این امکان در خط خدمات سایپا نیز وجود دارد.

کاکایی بر ایمنی شاهین به عنوان نکته کلیدی که موجب برتری شاهین شده تاکید کرد و گفت: در مقایسه با هزینه‌‌های واقعی تولید، شاهین از لحاظ قیمتی، خودرویی بسیار مناسب از آب درآمده است.

وی در پایان ضمن اشاره به کسب چهار ستاره کیفی برای خودروی شاهین در ارزیابی کیفی (ISQI) در دی ماه ۱۴۰۰، به جادار بودن کابین داخلی شاهین نیز اشاره و خاطرنشان کرد: رومینت و اتاق این خودرو نسبت به ابعاد آن مناسب است. ضمن اینکه اقداماتی که برای ارتقای کیفیت خودروی شاهین انجام شده، این خودرو را در زمره خودروهایی قرار خواهد داد که با کیفیت مناسب، بهترین قیمت را نیز به خود اختصاص می‌دهد.