- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

بارش برف و لغزندگی جاده کرج – چالوس

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سروان مسعود خانجانی گفت: این بارش از محدوده دیزین تا کندوان به صورت برف خفیف بوده که  رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی  افزود: با توجه به بارش ها، احتمال سقوط سنگ و بهمن در مسیر های کوهستانی به ویژه در جاده کرج – چالوس دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد که با توجه به این شرایط رانندگان در حاشیه جادههای کوهستانی توقف نکنند.

خانجانی گفت: رعایت  فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوه آزادراهی از مواردی است که  رانندگان باید رعایت کنند.

وی در خصوص وضعیت رانندگی در آزادراه های این استان نیز یادآور شد که اکنون ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج – قزوین از محدوده ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و در آزادراه تهران – کرج از محدوده پل فردیس  تا کلاک و در ادامه در محدوده گرمدره سنگین گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش تر اعلام کرده که الگوهای پیش‌یابی حاکی از افزایش آلاینده‌ها و یخبندان صبحگاهی در البرز تا روز جمعه هفته‌جاری و قبل از ورود سامانه بارشی به آسمان استان خواهد بود.

آرش بهاروندی افزود: اواخر وقت فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده با گذر یک موج ناپایدار و بارشی  شاهد رگبار باران و برف را در نقاط مختلف استان البرز خواهیم داشت .

جاده کرج – چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

استان البرز دارای یک هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.