عکس‌العمل بازار به راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو
کد خبر: ۵۰۷۱ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل و خدمات خودرویی تبریز گفت: باید دید روش سامانه یکپارچه فروش خودرو کار درستی است یا نه، عکس العمل بازار با خبر راه‌اندازی این سامانه فعلا افزایشی بوده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ابراهیم مددیان درباره قیمت اخیر خودروهای داخلی که در این هفته دوباره با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند ، گفت: راه‌اندازی این سامانه یکی دو روز است که به طور جدی مطرح شده ولی در حدود یک ماه است با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه هستیم.

این کارشناس بازار خودرو در ادامه افزود: بازار خودرو بر مبنای عرضه و تقاضاست وقتی عرضه کم باشد، قیمت خود به خود بالا می‌رود. اما مدیریت هم در راس کار است. مردم تا نوروز امسال منتظر برجام بودند که فعلا اتفاق نیفتاده است، واردات خودروهم فعلا انجام نشده و آنهایی که منتظر کاهش قیمت خودرو بودند هم دیگر خسته شده و می‌گویند امروز نخریم باید فردا خودرو را گران‌تر بخریم و برای خرید رو به بازار آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، قیمت خودرو در بازار کشور همچنان با نوسان مواجه است، برخی کارشناسان هم معتقدند توقف عرضه خودرو به دلیل فروش در سامانه یک‌پارچه باعث افزایش دوباره قیمت‌ها است.

قیمت خودرو صفر داخلی در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ ، ۲۰۶ میلیون تومان

پراید ۱۳۱ نیز  ۱۷۶ میلیون تومان

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ ، ۵۰۳ میلیون تومان و دنا معمولی ۱۴۰۱، ۳۸۶ میلیون تومان

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۴ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ دو با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۳۱۴میلیون رسید و پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت که در بازار کشور به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به قیمت ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان رسید.

مدل ۱۴۰۰ از ۳۴۰ میلیون تومان در ابتدای فروردین ماه امروز به ۳۷۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو اما در فروردین ماه ۳ میلیون تومان ارزان شده و ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

افزایش چشمگیر قیمت فیدلیتی، دیگنیتی و شاهین در فروردین

قیمت خودرو دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ در فروردین ماه ۱۷۵ میلیون تومان افزایش یافته و این خودرو در حال حاضر یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودرو فیدلیتی پرایم پنج نفره مدل ۱۴۰۰ نیز از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در ابتدای فروردین ماه امروز به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: ایلنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5071

دیدگاه شما

آخرین اخبار