تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ معرفی شد
کد خبر: ۵۲۳۶ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۲-۱۴۰۱ - ۸:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدل های بالاتر تویوتا هایلندر اکنون دارای یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هستند.

به گزارش ماشین نیوز ؛به نظر می‌رسد تویوتا شروع به حذف تدریجی موتور ۳.۵ لیتری V-۶  کرده است؛ اکنون شاسی بلند سه ردیفه هایلندر ۲۰۲۳ آن موتور تنفس طبیعی را با یک توربوشارژر ۲.۴ لیتری جدید جایگزین می‌کند که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که کاهشی ۳۰ اسب بخاری نسبت به V-۶، اما افزایش ۴۶ اسب بخاری دارد.

تویوتا خاطرنشان می‌کند که مصرف سوخت هایلندر با موتور توربوی جدید مانند موتور V۶ باقی می‌ماند، اما آلاینده‌های NOx، NMOG و CO۲ کمتری دارد. موتور بنزینی جدید دوباره با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و هر دو چرخ محرک جلو یا تمام چرخ جفت می‌شود، لکسوس NX۳۵۰ نیز از نسخه‌ای از این موتور استفاده می‌کند.

 هایلندر ۲۰۲۳ اکنون دارای یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است؛ پیش از این، یک صفحه نمایش ۷.۰ اینچی در پشت آمپری وجود داشت. این فناوری از اتصال دوگانه تلفن بلوتوث، Apple CarPlay بی‌سیم و Android Auto بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این سطوح تریم همچنین آینه‌های جانبی تاشو برقی استاندارد را دریافت می‌کنند.

تویوتا هایلندر 2023 با توربو چهار سیلندر جدید 265 اسب بخاری معرفی شد

نمایشگر‌های بزرگتر در سطوح تریم XLE و XSE اختیاری هستند. این مدل‌ها با نمایشگر ۷.۰ اینچی در دسته ابزار و مانیتور ۸.۰ اینچی برای سرگرمی اطلاعاتی عرضه می‌شوند. این سطوح تریم اکنون یک درب برقی اختیاری هندزفری ارائه می‌کنند.

تریم L و LE دارای صفحه نمایش ۷.۰ اینچی برای ابزار‌ها است که جایگزین مانیتور ۴.۲ اینچی قبلی می شود؛ فضای داخلی به روز شده  همچنین دارای یک پد شارژ بی‌سیم است که اکنون در مقابل صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی قرار دارد.

تویوتا هایلندر 2023 با توربو چهار سیلندر جدید 265 اسب بخاری معرفی شد

هایلندر هیبریدی هیچ تغییری در پیشرانه ندارد. موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و دو موتور ژنراتور در مجموع ۲۴۳ اسب بخار قدرت دارند. هایلندر با سیستم Toyota Safety Sense ۲.۵+ عرضه می‌شود، این شامل سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کمک ردیابی خطوط، کمک علائم جاده و نور بالا خودکار است.

تویوتا هایلندر 2023 با توربو چهار سیلندر جدید 265 اسب بخاری معرفی شد

تریم LE و بالاتر دارای نظارت نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل عقب است؛ نسخه لیمیتد و پلاتینیوم دارای دستیار پارک جلو و عقب با ترمز خودکار هستند. یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه برای Limited اختیاری و در مدل Platinum استاندارد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5236

دیدگاه شما

آخرین اخبار