باید انحصار حمایت از خودروساز دولتی شکسته شود
کد خبر: ۵۷۹۸ | تاریخ انتشار : ۳۱-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی
نمایندگان ملت در حاشیه بازدید از غرفه گروه بهمن در نمایشگاه خودرو:

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی بهمن در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران گفت: گروه بهمن خودروهای خوب و مناسبی تولید کرده است و امیدواریم سطح کیفیت محصولات این مجموعه روز به روز افزایش یابد.

به گزارش ماشین نیوز ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت خوب گروه بهمن در حوزه خودروهای تجاری اشاره و بیان کرد: در بخش تولید خودروهای تجاری از جمله کامیونت و اتوبوس های شهری ظرفیت مناسبی دارد و باید این ظرفیت تقویت و توسعه یاید تا در آینده بتوانیم از واردات محصولات مشابه خارجی بی نیاز شویم.

میرسلیم خاطرنشان کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی از تولید محصولات با کیفیت و ارتقا و توسعه آن حمایت خواهد کرد.

انتظار داریم قسمت محصولات گروه بهمن اقتصادی تر باشد

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه گروه بهمن با بیان اینکه شرکت خودروسازی بهمن محصولات خوبی تولید کرده است، اظهارداشت: البته انتظار داریم قیمت محصولات این گروه خودروسازی اقتصادی تر باشد تا عموم مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انحصار ایجاد شده توسط خودروسازان دولتی موجب شده تا خودروساز بخش خصوصی نتواند در این صنعت کار کند، تصریح کرد: متاسفانه نگاه دولت ها بیشتر حمایت از خودروساز دولتی است؛ به همین منظور باید کمک کنیم تا این انحصار حمایتی شکسته شود.

وی همچنین با انتقاد از سیستم قرعه کشی در صنعت خودرو نیز بیان داشت: در هیچ کجای دنیا برای فروش خودرو سیستم قرعه کشی نداریم؛ رویکرد وزرات صمت در بدو امر بر حذف قرعه کشی بود اما بعد مسیر تغییر کرد که البته نسبت به این روند از وزیر صمت سوال خواهیم داشت.

فرهاد طهماسبی دبیر کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی بهمن در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران گفت: گروه بهمن محصولات خوبی تولید می کند به ویژه محصولات جدیدی که در نمایشگاه خودرو به معرض نمایش بازدید کنندگان قرار داده است.

وی افزود: البته امیدواریم خودروسازی بهمن در مسیر کیفیت محصولات روز به روز بهتر شود.

دبیر کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی پیرامون الزام سیستم یکپارچه فروش حتی برای خودروسازان خصوصی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع باید صدای اعتراض خودروسازان بخش خصوصی را بشنود و با کمک دولت و وزارت صمت سیستم اجرا را هماهنگ تا در تصویب مقررات و تسهیل فرآیند اداری تولید کنندگان با مشکل مواجه نشوند.

مجلس با هدف تولید خودروی با کیفیت از تولید کنندگان حمایت می کند

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی بهمن در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران بیان داشت: خودروسازی بهمن محصولات ارزشمندی را تولید کرده است؛ از این رو با مشاهده این محصولات احساس کردم به جایگاه خوبی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بالا ارتقای کیفیت محصولات موجب می شود مردم با میل و رغبت بیشتری از خودروهای داخلی استقبال کنند، اظهارداشت: خانه ملت به سهم خود آمادگی دارد به تولید کنندگان در مسیر تولید خودروی با کیفیت کمک کند.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید کنندگان باید افزایش تولید و کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در این صورت می توانیم با محصولات تولیدی مشابه خارجی رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای سرمایه گذاران داخلی فضای امن سرمایه گذاری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: به زودی با وزیر صمت در راستای آسان کردن مسیر تولید و توسعه جلسه خواهیم گذاشت تا موانع تولید و دغدغه خودروسازان خصوصی در موضوعاتی مختلف از جمله مسئله فروش محصولشان برطرف شود.

گفتنی است؛ گروه بهمن از چهار محصول فیدلیتی پرستیژ، ریسپکت، FAW550 و اتوبوس City12 در چهارمین نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب رونمایی کرد. گروه بهمن تنها تولید کننده در کشور می باشد که همه محصولات نقلیه از دو چرخ تا هجده چرخ را تولید می کند. این محصولات در بخش سواری، وانت کار، پیکاپ آفرود، ون باری، کامیون کشنده، اتوبوس ، موتورسیکلت و… تقسیم بندی می شوند که از جمله آن به می توان به دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم، کشنده پرقدرت و مدرن امپاور، کامیون فورس و… اشاره کرد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5798

دیدگاه شما

آخرین اخبار