- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تولید رنگ اتومبیل برای نخستین بار در میاندوآب

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛حسام شیرازه‌محبت روز جمعه به همراه معاونان فرمانداری و مسوولان اداره‌های دارایی و امور مالیاتی و صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شرکت رنگ‌سازی “سحر شیمی الوان” میاندوآب اظهار داشت: فاز توسعه این شرکت به عنوان یک واحد فعال با سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بخش خصوصی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون رنگ‌های ساختمانی و صنعتی در ۲ فاز این شرکت تولید می‌شود، اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار و اینکه رنگ خودروهای جدید در کشور از طریق واردات تامین می‌شود در فاز سه این واحد، انواع رنگ‌های اتومبیلی و رنگ اسپری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز سوم‌ این واحد رنگ‌سازی در سال گذشته یک واحد راکد در شهرک صنعتی خریداری شده‌است، افزود: هم‌اکنون این فاز نیز به مساحت چهار هزار مترمربع در ۲ طبقه در مرحله تجهیز است.

وی با بیان اینکه این فاز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: با بهره‌برداری از واحد جدید ۱۴۰ نفر به شکل مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

فرماندار میاندوآب گفت: بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، بصورت مستمر و با هدف حمایت و رفع موانع تولید در دستور کار است و در این بازدید مشکلات و رفع موانع تولید این واحد صنعتی بررسی شد و مسوولان مربوطه قول مساعد برای حل آنها را دادند.

میاندوآب را به قطب تولید رنگ تبدیل می‌کنیم

مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی “سحر شیمی الوان” میاندوآب هم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی فاز اول رنگ‌سازی آغاز و چهار سال بعد به بهره‌برداری رسید.

علی شریفی افزود: با توجه به اینکه فضای واحد محدود و تولید محصول بیشتر شده بود، یک واحد راکد و غیرفعال در جوار شرکت را خریداری کردیم و با راه‌اندازی فاز دوم این واحد راکد به چرخه فعالیت بازگشت.

رنگ اتومبیل برای نخستین بار در میاندوآب تولید می‌شود [2]

وی ادامه داد: با تکمیل فاز دوم نیز میزان تولید چهار برابر و تعداد نیروها از ۱۰ نفر به ۴۵ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از مسوولان می‌خواهیم در تکمیل فاز سوم از ما حمایت کنند، اظهار داشت: هم‌اکنون با تولید رنگ ساختمانی و صنعتی حدود ۸۰ درصد استان‌های کشور را پوشش داده ایم.

مدیرعامل شرکت “رنگ‌سازی سحر شیمی الوان” میاندوآب راه‌اندازی فاز توسعه را در راستای لبیک گویی به فرامین رهبری مبنی بر تولید داخل دانست و افزود: در فاز سه نیز با تولید رنگ خودرو، رنگ اسپری و ظروف، میاندوآب را به قطب تولید رنگ در کشور تبدیل می‌کنیم، چرا که مشابه واحد ما در کشور وجود ندارد که همزمان انواع رنگ‌های مورد استفاده در صنایع مختلف را تولید کند.

شریفی بیان کرد: مراحل ساخت سوله و اسکلت این فاز در حال اجراست و تاکنون هم از ریالی تسهیلات بانکی استفاده نشده است و در صورت بهره‌برداری در رونق اقتصادی و تولید رنگ در منطقه و همچنین صادرات نقش مهمی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما خط تولید پیشرفته و بروزی با بالاترین کیفیت را راه‌اندازی می‌کنیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه رنگ خودروهای جدید در کشور از طریق واردات و قسمتی در داخل تولید می شود از ۲ سال‌پیش واحد تحقیق و توسعه شرکت ما مطالعه بر روی تولید رنگ‌های اتومبیلی را آغاز کرده است.

شهرک صنعتی میاندوآب با ۹۹ واحد تولیدی فعال پس از ارومیه بزرگ‌ترین و فعال ترین مجموعه صنعتی در آذربایجان غربی است.

شهرک صنعتی میاندوآب‌ با ۱۹۶ قرارداد واگذاری زمین‌ صورت گرفته که از این تعداد ۱۳۱ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

این شهرک صنعتی با ۱۰۸ هکتار مساحت در سال ۱۳۷۲ از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آذربایجان غربی ایجاد شده‌است.

 

منبع: ایرنا