- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

افزایش سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛بر اساس جدید آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ دی ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۵۲ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش پنج درصدی داشت در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد  ۱۴ درصدی را تجربه کرد.

افزایش سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته

تردد ورود و خروج و سفرهای جاده‌ای مردم در استان های زنجان ۲۵- درصد، آذربایجان شرقی ۱۶- درصد کردستان۹- درصد و کرمانشاه منفی هشت درصد نسبت به سال گذشته افت کرد و بیشترین کاهش را در قیاس با سال ۱۳۹۹ تجربه کرد.

همچنین همین آمار در استان‌های مازندران با ۴۶ درصد، گیلان با ۴۶ درصد، قم با ۲۶ درصد و قزوین با ۲۴ درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ دی ماه تنها در شش استان کاهشی بوده است و در دیگر استان‌های کشور با افزایش سفر یا همان ترددهای بین استانی رو به رو بوده‌ایم.

افزایش سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته

در این میان استان‌های کرمان، فارس و بوشهر به ترتیب با ۲۲ درصد، ۲۰ درصد و ۱۵ درصد رشد، بیشترین افزایش سفرهای استانی یا همان ترددهای بین‌ استانی را تجربه کردند و استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هر یک به ترتیب با منفی ۱۶ درصد، منفی پنج درصد، منفی چهار درصد و منفی چهار درصد بیشترین کاهش را به ثبت رسانده‌اند.

 

منبع: ایسنا