تولید سریع‌ترین جت تجاری جهان
کد خبر: ۵۹۸۸ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت بمباردیر جت تجاری جدید خود یعنی گلوبال ۸۰۰۰ را که به ادعای این شرکت سریع‌ترین و دوربردترین جت تجاری تولیدی جهان است، تولید کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛این جت دارای کابینی لوکس بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۱۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر مسافتی که این جت می‌تواند طی کند، ۱۴۸۱۶ کیلومتر است.

صنعت تولید جت خصوصی در حال حاضر احیا شده و بازار آن ۲۰ درصد پررونق تر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا است. متخصصان می‌گویند این رشد به بالاترین حد خود رسیده و در نتیجه، انگیزه زیادی برای تولید هواپیماهای جدید که هم از نظر عملکرد و هم از نظر امکانات قدرتمند باشند، وجود دارد.

جت تجاری گلوبال ۸۰۰۰، حداکثر ۱۹ مسافر را حمل می‌کند. طراحی این هواپیما مبتنی بر هواپیمای گلوبال ۷۵۰۰ همین شرکت است که سرعت آن در طول پروازهای همراه با هواپیمای تعقیب ناسا موسوم به اف ای ۱۸ به حداکثر سرعت مافوق صوت ۱.۰۱۵ ماخ رسید.

گلوبال ۸۰۰۰ دارای بالی به طول ۳۱.۷ متر است و به لطف بال صاف موسوم به فلکس که برای ارائه حداکثر کنترل و پایداری در طیف وسیعی از سرعت‌ها طراحی شده، در باندهای کوتاه هم قابل استفاده است. نیروی مورد نیاز این هواپیما توسط یک جفت موتور جنرال الکتریک تأمین می‌شود که نیروی رانش ۱۸۹۲۰ پوندی ایجاد می‌کند.

عرشه پرواز این هواپیما دارای مجموعه‌ای از تجهیزات ناوبری پیشرفته است، از جمله چهار نمایشگر بزرگ، کنترل پرواز با سیم، یک نمایشگر سربالا (HUD)، سیستم بینایی پیشرفته (EVS)، سیستم بینایی مصنوعی (SVS)، سیستم پرواز گرافیکی و برنامه‌ریزی، رادار هواشناسی چند اسکنه، و ناوبری مبتنی بر عملکرد (PBN).

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5988

دیدگاه شما

آخرین اخبار